Monday, August 06, 2007

Kaftan V/S Stuprör

Hjälp...jag läste om FengShui och kläder. Givetvis så påverkar våra kläder oss mycket. Både hur de ser ut, färger, material och hur de känns att ha på sig , både psykiskt och fysiskt. Utan att egentligen tänka på det har mina senaste inköp bestått av mestadels byxor i bomull eller linne, tunikor i skön bomull och mysiga tröjor. När jag tar på mig ett par slimmade jeans känns det som att jag plågar mig själv. Ibland känns det som att jag skulle vilja strosa omkring i en Kaftan eller något annat a ala DiLeva. Så långt har det inte gått men allt oftare får jeansen och den tigta kavajen stryka på foten för sköna bomullsplagg i ljusa färger...

Hur klär du dig helst? Snyggt främst? Bekvämt främst? HM eller Gucci?

4 comments:

Anonymous said...

Jeans! :) Alltid! Gärna lite "baggy", stuprör är inget för mig. Gillar Replay, Miss Sixty och Levis som jag tycker har jeans som speglar mig. Men jag kan lika gärna köpa ett par på HM om det är "Lena jeans", då spelar märket ingen som helst roll. Min stil har växt fram ju bättre självkänsla jag fått/har. Hur många gånger har jag inte satt på sig kläder som fått mig att känna "det här är inte jag". Nu väljer jag att sätta på mig kläder som får mig att må bra, som speglar mig och min personlighet.

Anonymous said...

Jeans går alltid hem!!! ;-) Jag bryr definitivt int eom vilket märke det är, bara de känns sköna. Jag har två par som används flitigt - ett par riktigt tajta och de andra lite säckiga, beroende på vad jag känner för. Annars gillar jag verkligen kavajer och munkjackor (inte på samma gång förståss). De funkar till det mesta.
Alla har ju olika smak, men jag kan inte förstå en del tjejer - speciellt yngre - som drar på sig alldeles "för små" kläder. De verkar inte ha någon självkritik alls. Det ser ju inte direkt bekvämt ut...
//Jessica

Katarina said...

Lena: Jag tycker nog också jeans, men då ska de vara sköna, gärna tighta - men i mjukt tyg! Helt rätt att sätta på sig kläder som känns "rätt", jag håller med dig!

Jessica: För små kläder är riktigt osnyggt, det håller jag med dig om! Mitt favoritplagg just nu är långa skjort-klänningar med tights under! :)

Anonymous said...

Känslan som kläderna ger mig är viktig. Då spelar inte märket egentligen nån roll. Fast å andra sidan så är det så för mig att vetskapen om att det är ett märkesplagg med kvalitet som jag har på mig ger mig en bra känsla ;) Vilka kläder jag trivs i varierar med humöret. Ibland vill jag absolut inte tvinga på mig tajta kläder medan det en annan dag kan vara superskönt att dra på mig stuprörsjeansen (utan stretch) för att de sitter så bra... Det viktiga är alltså att man känner efter vad som känns bra för just mig, just idag... precis som Lena redan var inne på :)