Thursday, August 02, 2007

Hur reser du helst?

Jag strävar efter att fylla bloggen (och livet) med inspiration, glädje och vardagslyx. Att besöka nya platser och främmande länder är ju underbart, men vad är det mest härliga och lyxiga med att resa på ett visst sätt - och vad är mindre underbart?

Flyg
+Tax Free
+ Visar romantiska komedier
+Man tar sig långt på kort tid
+Drinkar och annat gott (maten...ibland)
- Läskigt!
- Väntan på väskor
- övrig väntan/transport innan
- Svårt att gå omkring i planet
- Krångligt att gå på toa

Tåg (1:a klass)
+Lätt att gå omkring
+ Stor plats
+ Internet ombord!!!
+ God mat ombord oftast
-Varning för sovvagn!
- Krångligt att gå på toa

Buss
+ Visar ibland romantiska komedier
+ Man får se mycket av omgivningen
- Trångt om man inte är mini som mig! :)
- Går ganska långsamt
- Krångligt att gå på toa

Bil
+ Man kan stanna när man vill
+ Poppa på stereon
+ Gå på vanliga toaletter vid stopp
+ Man kommer ända fram
- Måste köra själva
- Måste hitta själva
- Går inte tvärfort

Hur föredrar du att resa? Fyll gärna på mina små listor!

2 comments:

Anonymous said...

Att ta sig längre vägar med bil tycker jag är härligt så länge man inte har bråttom till målet. Det är alltså härligt de gånger som bilresan i sig själv kan vara ett mål. När man kan vika av lite här och där och stanna hur ofta eller sällan man vill. Roadtrip tillsammans med några goda vänner, det är nog ett av de bästa sätten att resa tycker jag. Tältet och trangian med i bakluckan bara så kan man vara borta hur länge som helst ;) Typ.

Katarina said...

Hanna: Superbra idé!!! Jag åkte nylighen en längre sträcka och det är ju spännande saker överallt, små loppisar, anika affärer, små marknader och andra sevärdheter. Det gäller nog att bestämma sig för att ta det lugnt och stanna då och då! Ett mycket bra sätt att njuta av resan! Tack för inspirationen Hanna!