Saturday, August 11, 2007

Köpa badkar...

Jag, Robban och delar av familjen har vartit på mässa några dagar! Tyvärr har mässan varit ganska lugn. Kvällarna har varit roliga och vi har bland annat firat mammas och pappas 39onde bröllopsdag med en fantastiskt trevlig middag! Bilder kommer!

Jag måste bara dela med mig av en sak trots att det inte är särskillt positivt/inspirerande... På denna mässa stod vi i en hall där det bland annat var ett antal badrumsinredningsföretag. Jag och Robban var intresserade givetvis eftersom badrummet är ett kommande projekt. Det jag nu ska berätta hoppas/tror jag är undantagsfall i branschen. Det börjar lite försiktigt med att Robban ska prata med en försäljare om vårt badrum men han luktar så mycket sprit att han bara tar en broschyr och går. Sedan intill vår monter satt de och krökade på eftermiddagarna (innan mässan stängt). Det är rätt vanligt att personalen i montrar krökar, speciellt på mässor utomlands, jag tycker det är helknäppt och oseriöst och som kund skulle jag ej vilja göra affärer med någon som är berusad. Utomlands är det ofta så att de bjuder besökarna på sprit men av det jag såg här så satt de bara och söp "internt"...

Men nu till själva grejen. En kille från grannmontern (säljer badkar och duschkabiner) kommer fram till mig och frågar typ: "Vi och X (ett annat företag intill) har en utmaning/tävling med varandra vem som får ner flest brudar i badet...vi ska fylla ett badkar med vatten och undrar om du vill ta av dig till bikini och bada där...du får 12000 kr".... Jag satt och pratade med en person och sa bara ett kort "Nej, jag är inte intresserad".

En kväll när vi var ute på restaurang så visade det sig att just detta företags personal satt vid ett bord intill. Rätt vad det var kom en av dem fram till mig och Robban och frågade igen: "Imorgon tänkte vi fylla ett badkar, du har inte ångrat dig...osv" Jag sa då att jag tyckte de var jävligt oproffsiga och Robert sa att de betedde sig som idioter.

Jag herregud, det är synd om dem: så jävla oseriösa, oproffsiga, oförskämda och puckade. De vill alltså betala mig pengar för att jag ska klä av mig. Jag ser det absolut som en kränkande handling! Jäkla gubbstruttar! Eller vad tycker du? Skulle du vilja köpa ett badkar av dessa gubbar???

7 comments:

Anonymous said...

Men Kataina! Vilka jäkla gubbar! Tur att du är en sån tjej som vet bättre :) Kram/E

Anonymous said...

Jag menar Katarina, inte Kataina :)

Anonymous said...

men fy det är ju helt fruktansvärt! jävla sätt! no way in hell att jag köper badkar! bra rutet när de kom tillbaka! (och så patetiskt typiskt, att kolla med dig IGEN för du kanske inte vet ditt eget bästa!) gå där och spana badkar i godan ro samtidigt som gubbar vill ge en strippengar, fy fan. för så mycket pengar skulle dom ju kunna få riktiga strippisar och ha en liten stripshow en gång i timmen runt badkaren, jäklar vad mycket kvinnor som skulle köpa de badkaren...eller inte. kan du inte anmäla dom för diskriminering? man anmäler ju annonser.

Anonymous said...

Helt horribelt!!! Du och Robert gjorde helt rätt att säga till dem vilka oproffesionella idioter de var/är! De kan då inte ha fått några kunder på det uppförandet!

Anonymous said...

HEJ HEJ
Måste bara lämna ett spår efter mig Katarina...Vi var på Nolia i söndags och träffade på Er! (Haha, det börjar bli en vana de här träffarna...Stadsfesten, BnB visningar, radiosändningar...)
Hur som helst glömde jag säga vi har INTE lyssnat på dig i radion. Gick det bra? Kom ju på att det var något med BLOGG som radiokillen snackade om så naturligtvis blev jag NU nyfiken och hittade din blogg. Kul att läsa! Men Gud, f-n så arg man blir över sånt GUBBsnack som du råkat ut för på Nolia! Bra du stod på dig!
Ha det så gott o tack för den Alkoholfria-drycken i ER monter ;)
Hälsa R.

Skivet av Karin, Ö-vik. Kanske du vill ha min mail?
Har ju tyvärr ingen snygg Blogg att presentera...

Katarina said...

Först en liten uppdatering. De sa ju också att "imorgon fyller vi badet". Dagen efter såg de dock lite skamsna ut och badet blev varken fyllt med vatten eller brudar. Ingen nappade på deras erbjudande...jag är inte förvånad! :)

Emma: Jo...absolut! Jäkla snuskgubbar! *Brrrr*

Ninen: Tack för stödet! :) Men du, jag har faktiskt tänkt på anmälan. Men tyvärr verkar det svårt att göra något som ger effekt. Allt är ju så diffust och om man skulle ställa dem mot väggen så skulle svaret antagligen bli "men vi skämta ju bara" ...verkligen skitkul...eller så inte!

Jessica: Horribelt var ordet! Det västa är ju att de antagligen TROR att det skulle locka köpare. Pinsamt... :)

Karin: Men heeej Karin! Vad otroligt kul att du tittar förbi här i bloggen! Jag gillar vår vana att ses, vi får se till att det blir fler gånger om inte slumpen fixar det åt oss Ha ha!

Ja vilka jäkla gubbsluskar det finns fortfarande! Det är vid sådana tillfällen man kommer på 10 olika svar EFTERÅT man önskar man hade haft förberedda när de kom fram!

Jag vill absolut ha din mailadress, min har du här om du inte hittat den: katarina@party.se! Vi ses hörs och SES säkert igen snart! Kram kram!

Anonymous said...

Jag slängde iväg min mailadress till din mail idag...
Hörs!