Sunday, October 08, 2006

Vill du ha en riktigt härlig dag? Gör så här:

Vilken intention har du med den här dagen? En bra intention som en coach-kompis hade under en kursdag var: "100% lycklig". Vilken är din? En positiv intention hjälper dig under dagen!

Gör någonting i minst 30 minuter bara för dig själv (läs en bok, träna, yoga eller något liknande). Var ego, unna och lyxa med dig själv!

Unna dig något riktigt gott idag! Kanske laga en trerättersmiddag med din darling, eller varför inte en Dammsugare?

Var uppmärksam på dina känslor idag, vilka är dom, hur känns dom, vad betyder dom?

Lyssna idag, var medveten i dina samtal. Ställ frågor istället för att komma med förslag och liknande.

Ge minst 5 komplimanger och positiv feedback idag! "Jag blir så glad när jag är med dig", "Vilken snygg tröja", "det är så trevligt att handla när du sitter i kassan", "va härligt med så trevlig personal", "jag älskar dig", "va snygg du är" - vad som helst!

3 comments:

Anonymous said...

Hej på dej! Allvarligt- hur hinner du med!?? Du skriver ju typ 20 inlägg på en dag :-) Grymt! Jag hinner knappt läsa klart ett tips förrän nästa kommer. Men som jag har sagt tidigare så är ju tid en bristvara hos mig. Men det är kul att läsa din blogg, fastän att jag inte hinner läsa allt :-) KRAMIS på dej! /Sussi

Katarina said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Katarina said...

Hej gummsan!

Det blir mer bloggande på helgen för det mesta. Jag blir glad av att skriva här så! Det är superkul att se bilder på Teo och läsa om hur du har det! Det känns som att man får lite med "kontakt" och det är ju underbart! Stor kram, hälsa mammsen och Teo och Tompa när han kommer hem! Tänker på er!