Wednesday, October 18, 2006

Min underbaring!

Robban är ju min underbaring som ni kanske vet. Vi har det så fantastiskt bra tillsammans! Vi har hittat vårt drömhus som vi håller på att renovera i ett fantastiskt charmigt område. Vi har också (på senare tid) utvecklats både som "team" och individuellt genom att vi lärt oss en hel del om personlig utveckling och smarta knep för att göra livet lite roligare och enklare. Tack vare att vi a) tänker om vårt eget tänkande b) är medvetna om att kommunikation är komplext c) har en positiv intention så undviks i princip alla icke konstruktiva konflikter. Tack vare att vi båda använder oss av dessa tankesätt så hjälper vi också varandra och påminner varandra om hur viktigt detta är och utvecklas hela tiden! Dessutom pussas vi mycket och ger varandra massor med kärlek!

Har du också en underbaring där hemma? Vilka är era bästa knep för att ha det riktigt härligt tillsammans?

10 comments:

Anonymous said...

Jag tycker det är viktigt att ställa upp för varandra i alla lägen och att man respekterar varandra. Å så klart mycke mys :)

Katarina said...

Ja det håller jag med om! Att liksom finnas där och stötta i vått och torrt! Superviktigt!

Mys är ju A och O liksom! :)

Anonymous said...

Vilken härlig blogg du har!
Man blir verkligen glad av att titta sig runt här.

Katarina said...

I nöd och lust: Tack! Nöd och lust-bloggen var underbar också! Dit kommer jag igen...speciellt när det blir dags för planering av bröllop!

Förresten så var det något fel med texten, det var kostiga tecken och så.

Välkommen tillbaka hit!

Anonymous said...

Respekt och stöd är ju a och o som ni säger. Så måste man vårda kärleken, inte ta den för given utan vara generös med både fysiska ömhetsbetygelser och mjuka fina ord. Det är nyttigt att ha egna projekt och egen tid ifrån varandra, men en trygg hamn av gemensamhet också. Så tror jag! Vad fina ni är på bilden!

Anonymous said...

Jag och min underbaring vi brukar gå långa promenader i skogen, han gillar att springa fort, fort runt, runt....sen brukar jag lägga lite korvspår oxå, då blir han extra glad. Som tack får jag många blöta pussar och en viftande svans i alla lägen. Underbart! (kunde inte låta bli, :) min lilla vovve heter Nisse är snart ett år och är en dansksvensk gårdshund)

Katarina said...

PM: Att vara generös mot varandra i alla lägen låter som en superbra idé! Håller med dig om att ego-tiden är viktig ockå! :)

Lena: Vad härligt med en svansviftande darling som alltid är glad! Korvspår kanske skulle funka på min darling också? :)

Anonymous said...

Vad härligt det låter med äkta kärlek! Vad bra att ni båda två har insikt i kommunikationens härliga värld, det hjälper inte att bara en känner till den.

Jisses vad du är produktiv Katarina, det bara sprudlar ut blogginlägg! Det är väldigt spännande att läsa om det du skriver!

Katarina said...

Precis! Det är viktigt att man ligger på ungefär samma nivå när det gäller kommunikation!

Kul att du tycker att bloggen är spännande! Går allt bra med förberedelserna?

Anonymous said...

Snusa på sin underbaring är ju inte helt fel heller ;)