Sunday, October 15, 2006

Klokt hittat på nätet:

Jag har lärt mig:

Y att det säger mycket om en människa, hur hon/han hanterar dessa tre saker: en regnig dag, borttappat bagage och hoptrasslade julgransljus
Y att oavsett vilken relation du har till dina föräldrar, så kommer du att sakna dem, när de inte finns där mer
Y att skaffa sig pengar och saker, är inte detsamma som attskapa sig ett liv
Y att livet ibland ger dig en andra chans. man kan inte gå igenom livet med en plockhandske på båda händerna. Ibland måste man också kasta tillbaka bollen
Y att när jag beslutar något direkt från hjärtat, så har jagockså oftast tagit rätt beslut....att även om jag har smärta, så behöver jag inte ge andradet
Y att varje dag ska man sträcka ut handen till någon. Allabehöver en varm tanke eller en vänlig klapp på axeln
Y att jag fortfarande har mycket att lära
Y att människor kommer att glömma bort vad du sagt och saker du gjort, men de kommer aldrig att glömma hur du fick dem att känna sig.

Måste lägga till en fråga nu då, hur hanterar du:
a) en regnig dag?
b) borttappat bagage?
c) hoptrasslade julgransljus?

Ska svara själv också... :)

7 comments:

Katarina said...

Mina svar:

a) en regnig dag?
Jag gillar ju regn så det finns risk för singing in the raineller någon crazy regndans, men ofta så passar jag nog på att mysa och lyssna på regnets härliga smattrande!

b) borttappat bagage?
Isch..jag använder Mia T:s uttryck här - inte helt härligt. Jag skulle bli rätt stressad men livet skulle inte gå under såklart. fast det beror vad jag har i väskan...eller så inte. :)

c) hoptrasslade julgransljus?
Jag tycker att det är rätt kul att trassla ut saker, speciellt när det är något så banalt som julgransljus det finns värre saker i livet som man behöver trassla ut!

Anonymous said...

a) Vid lite regn har jag mitt halvt fungerande röda paraply, vid totalt ösregn stannar jag inne och myser.
b) Ganska stressframkallande, men vad skulle man kunna tänka annat än, det ordnar nog upp sig förr eller senare :)
c) Aah vad underbart, detta är ju terapi, att få trassla ut julgransljus eller andra trassliga (konkreta) trådar.

ps. nu har jag gjort en egen blogg :)

Anonymous said...

a)
Regn är härligt, bara att ge sig ut på långpromenad...eller mysa inomhus.
b)
Hmmm, har aldrig hänt så det är svårt att svara på...men troligtvis inte helt ok. Men jag skulle nog överleva.
c)
Ärligt talat så skulle min första reaktion vara: jag blir tokig! Jag och mitt tålamod är inte helt synkade, än :) Sen skulle jag trassla ut det och bli nöjd och glad över att det inte tog så lång tid som jag först trodde.

Anonymous said...

skoj frågor! jag kanske är helt efter men svarar ändå

a) det beror ju såååå mycket på situationen. är jag ute i mitt regnställ så är jag så fascinerad över att kunna vara torr att jag bara är förtjust och genomlycklig, men är jag ute på stan med bara paraply har jag för dåliga skor och då blir jag grinig över blöta fötter... bannar skobranschen för deras "brist på billiga funktionella snygga skor" istället för att banna mig själv of course...

b) är min dagbok med i bagaget kommer jag att stå apatisk, annars lugnar jag nog ner mig ganska snart faktiskt... "det ordnar sig bara man håller sig lugn" "och dagboken är ju i säkert förvar" haha ;)

c) jag HATAR hoptrasslade julgransljus! jag står alla jular och vrålar om att allt skulle bli så mycket enklare om vi bara kunde köpa nya ljus, andra påpekar att det är mormors gamla finfina julgransljus men jag är svårkommunicerad vid julgransljusen asså. jag trasslar mycket hellre ut garnklumpar när jag stickar, men julgransljus med alla sladdar och...nnghghh

Anonymous said...

a)Jag älskar alla väder och låter sällan vädret stoppa mig, så jag går på precis som vanligt. Det finns inga dåliga väder osv. :o) Men, visst tar jag tillfället i akt att mysa lite, med tända ljus, filt och sitta och drömma vid fönstret.
b)Det har hänt mig ett par gånger och jag är konstigt nog hur cool som helst, artig mot personalen och positiv. Så brukar det lösa sig ganska snart, kanske en karmagrej, eftersom jag inte blir otrevlig och stressad.
c)Ne, nej och åter nej. Jag blir vansinnig och ser mig om efter någon att delegera till... Dock, när jag väl sätter igång att trassla så är det ju som terapi!

Anonymous said...

A) jag skulle antingen ge mig ut i regnstövlar, paraply och regnjacka eller stanna hemma och ha gott samvete för det.

B) Jag skulle få panik direkt! Men samtidigt skulle jag göra allt för att verkligen fokusera på att det faktiskt inte kan hända så hemskt mycket farligt...

C) Först skulle jag bli galen och se det som hopplöst, men sen skulle jag sätta mig och trassla ut det ändå, man måste ju utmana sig själv nån gång också...!

Katarina said...

Hanna: Jag var inne och lämnade några "fotspår" i din blogg! Kul att du skaffat en blogg, du verkar ha många intressanta tankar att dela med dig av!

Ang julgransljusen så håller jag med dig om att det är ganska härligt! man vet ju liksom att det går att lösa. :)

Lena: Långpromenad i regn, gärna för mig! En annan bra sak med regn (om man vill skydda sig lite mot det) är ju att köpa ett riktigt snyggt paraply och stajla med! :)

Ninen: ja visst är frågorna roliga, sedan är det ju upp till var och en att tolka vad det säger om oss! :)Shit maj-britt vad jag håller med dig om "brist på billiga funktionella snygga skor". Det är ju sanslöst skumt att inte alla skor är sköna, jag menar, det är ju superviktigt! Okej att inte skyhöga pumps kan vara som hälsotofflan eller vad de heter, men det behöver ju inte vara en stenhård träsula heller!

Ha ha vad kul du skrev om julgransljusen, kasnke det är vardagslyx för dig: nya julgransljus varje år! :)

PM: Det är säker din positiva karma som gör att du kan hantera borttappat bagage på ett bra sätt! Julgransljusen verkar väcka blandade känslor här på bloggen med de flesta verkar tycka att det blir ett litet "Haleluja moment" när det väl är klart!

Elin: Härligt! De första känslorna som kommer är ju ofta rätt dramatiska men det viktiga är ju att kunna hantera känslorna och tänka kring dem!