Monday, October 30, 2006

Sofia Sivertsdotter på Inspirationsbloggen!

- Vad gör du för att bli ännu lyckligare?
Läser massor av bra böcker, går på bio ofta, lyssnar mycket på musik, är i naturen så ofta som möjligt, lägger mycket tid på de människor som betyder mest och som är ärliga och både utmanar mig och accepterar mig precis som jag är, har en coach, tränar yoga, pilates och conscious movements, väljer bort allt som inte får mig att må bra. Försöker att inte prestera utan att njuta varje dag av det som är oavsett vad det är.

- Vilken är den bästa komplimang du har fått?
Att jag är som ett helt universum.

- Vilka är dina bästa tips för härlig vardagslyx?
Många tända vaniljljus, timmar i badkaret, långpromenader vid havet, hotellnätter, taxi istället för buss, sova med öppet fönster, sitta själv på café och titta på människor, härlig kroppslotion, skriva dagbok, ligga i soffan och läsa en bra bok i flera timmar, kroppsbehandlingar, ekologisk mat, fotvård, ta ledigt och resa bort på en minisemester, skratta mycket! Mer tid för vänner och familj och mindre för det som inte är så viktigt. Meditation, långfrukost, och massor med skratt med vännerna.

- Har du läst något/träffat någon/ gjort något som fått ditt liv att förändrats till det bättre? Vad?
Alla Paulo Coelhos och Neale Donald Walschs böcker. I övrigt massor av små och stora möten som har givit mig pusselbitar för att se mitt liv tydligare. Allt från grannen på flygplanet till Brasilien, pojkvännens intågande, damen på bussen hem från Ica och enstaka ord som vänner sagt och som har givit mig insikter som stannat kvar länge. Plockar fritt från allt som dyker upp i mitt liv – i tidningar, olika texter, konserter, reklamskyltar osv och bestämmer själv hur viktiga orden ska bli för mig. Om jag är öppen och nyfiken på livet så är en endaste dag som ett helt år i form av insikter, sammanträffanden och spännande möten!

- Om du fick ge ett enda råd för ett lyckligare liv – vad skulle det vara?
Lev som om du var tio gånger modigare, som om du hade alla pengar och all tid i världen och
njut och älska som om den här dagen var den sista.

Läs mer om härliga Sofia på www.sivertsdotter.com

Foto: TV 3

2 comments:

Anonymous said...

Sofia är en härlig tjej!! Kul att hon fick vara med här, mkt inspiration, rätt in i hjärtat....som vanligt :)

Katarina said...

Ja! Hon verkar vara en supertjej! Jag har tyvärr inte träffat henne eller hört henne bara läst en massa klokheter och härliga insikter!