Monday, October 16, 2006

Bra? Bättre? Nej BÄST!

Jag hade ett möte idag med Stefan på MG Management. Det är alltid kul att träffa coachande människor! Vi pratade lite om individuell coaching/ medarbetarsamtal. Han sa att ofta under sådana samtal kommer man fram till vad som är bra och vad som är mindre bra, men att men därefter ofta fokuserar på vad som är mindre bra och på hur man ska göra det bättre. Det tycker jag är intressant. Vi ska vara så himla normala att det är viktigare att "neutralisera" en dålig sida än att arbeta med att göra de bra sidorna toppenfenomenala!

Därför blir min fråga: Vad är du riktigt bra på? Hur kan du bli ännu bättre på det?

1 comment:

Anonymous said...

En av de roligaste saker jag vet är att söka jobb, det låter kanske lite konstigt men det handlar nog om sin inställning till att söka jobb. Jag har inte behövt söka jobb särskillt många gånger men de gånger jag har gjort det så har jag sett det som en utmaning. Jag ska, med lite jävlaanamma, ha det här jobbet. Om man tänker så är det lätt att fokusera på sina bättre sidor, se det som en tävling och försök att vinna!

Jag håller med dig, alltför många, helst tjejer, är för dåliga på att hävda sig. Men jag vet, alla är bäst, alla är verkligen bäst om man vinklar sin berättelse på rätt sätt, eller hur?! ;-)