Wednesday, October 11, 2006

Klok tjej!

Jag är stolt över att vara faster åt Saga, Dag, Anton och Vincent - de är kloka och härliga barn! Saga, jag och mamma (sagas farmor) pratade idag:

Farmor: - Katarina, jag klarar inte av att beställa biljetter på Internet!
Saga 6 år (lite låtsas argt): - Du måste tro på dig själv Farmor! En gång när jag skulle springa om en pojke så tänkte jag att jag inte skulle klara det och då gjorde jag inte det. Men nästa gång jag spang mot honom så tänkte jag att jag skulle klara det och då gjorde jag det!
Jag: Ha ha vad underbart! Du är klok du! Jag skulle inte kunnat säga det bättre själv!
Saga 6 år: Man ska inte vara elak mot dom som är mindre heller!
Jag: Men dom som är större då?
Saga 6 år: Dom kan man ju inte slå ner i alla fall! Mohaha! ;) ..... Jag kom på en sak till: Tjejer är lika bra som pojkar och de ska få bestämma lika mycket!

Oj! Underbart! Vilken klokhet och humor!

2 comments:

Anonymous said...

Helt underbart! Tänk om alla kunde vara lite smarta som Saga, tänk vad allt skulle vara bättre då! Trevlig blogg!

Katarina said...

Angelica: Ja hon är underbar och klok! Kul att du gillar bloggen, trevlig blogg du hade också såg att du också var politiskt intresserad! Hoppas att du får en fin dag i härliga Härnösand i morgon! :)