Friday, October 20, 2006

Min Freeze Framer har kommit!


Nu har jag äntligen fått hem mitt efterlängtade hjärtfokusprogram från Y www.hearthmath.se Y Jag har provat och läst en massa om det. Det fungerar mycket bra och jag har redan gjort personliga förbättringar i min hjärtrytm när jag utövar hjärtfokusering, hjärtandning och fokuserar på en positiv känsla.

Detta program kanske verkar flummigt, jag tyckte det själv till en början. Hjärtfokuseringsmetoden används dock av tusentals anställda inom storföretag i USA, Europa och Asien, amerikanska försvaret och polisen enligt forkare. Det verkar vara en beprövad metod för välmående! Detta finns att läsa på Heart mats hemsida:

"Du lär dig att medvetet växla till ett positivt emotionellt tillstånd och du kommer att se förändringar i hjärtrytmen omedelbart på dataskärmen. Dessa förändringar i hjärtrytmen skapar en fördelaktig spiral av neurologiska, hormoniska och biokemiska händelser som hjälper hela kroppen och hjärnan. Blodtrycket sjunker. Stresshormoner sjunker. Immunförsvaret förstärks. Anti-åldringshormoner ökar. Du får ökad klarsynthet, ökat lugn och bättre kontroll. Effekterna är båda omedelbara och långtidsverkande."

Vidare är följande stycke otroligt intressant att läsa och för mig något helt nytt som jag fick lära mig på kursen (ursäkta om språket är taskigt, jag snabböversatte från den engelska instruktionen):

" De senaste 20 åren har forskare upptäckt ny information om att hjärtat är mycket mer komplicerat än vad vi tidigare trott. Det finns en mängd vetenskapliga bevis för att hjärtat gör mer än att pumpa blod. Hjärtat kommunicerar med många andra system i kroppen och agerar som en dirigent som dirigerar många av kroppens funktioner. Även om hjärtat har ständig kommunikation med hjärnan, vet vi nu att det fattar många beslut på egen hand tack vare att hjärtat själv har en komplex ”hårdvara” för informationsprocesser inbyggt. Hjärtat har ett eget nervsystem som kan känna, uppleva och minnas och som kan agera utan självständigt utan kontakt med hjärnan. "

Bild lånad från www.heartmath.se
__________________________________________

Hjärtat är alltså antagligen smartare än vi tror! Jag tycker att det är jättespännande! Vad tänker du om detta? Fråga mig gärna frågor om detta också så ska jag försöka svara!

1 comment:

Anonymous said...

Hej!

Har själv spanat en tid på Freeze Framer (och lillsyskonet EmWave) och tror att det ligger en hel del i kopplingen i och mellan våra fysiologiska "system". Undrar hur FF har funkat för dig? Du skiver "mycket bra"; nyfiken på hur pass skillanden du ser på skärmen "stämmer" med hur du känner dig efter passen?
Jag trevar med fingret på "köp", men forskar runt en del innan.

info@solarstream.se

ha det gott
/Georg