Sunday, September 23, 2007

Skönt med helg!

Puh! Vilken vecka det har varit för mig. Väldigt mycket att göra på jobbet just nu. Fick låna en Mindfulness-CD av min "livscoach" som tyckte att jag skulle coola ner mig lite! :) CD:n var i alla fall riktigt effektiv.

I helgen har vi hunnit med lite trädgårdspul, myst framför TV:n, svamppromenad med efterföljande lyxmiddag (förrätt: toast med höstkantareller, huvudrätt: fläskfile, potatis, den godaste sås jag någonsin gjort och smörstekta kantareller) samt en halv flaska rött vin.

Dessutom...
Frostat ur frysen Check
Flyttat fiskarna från dammen till akvarium Check
Ta sticklingar på vissa växter Check
Skickat utkastet till min författarcoach Check

Vad har du gjort i helgen?

2 comments:

Fia said...

Pluggat, pluggat och återpluggat! Nej då, det är inte riktigt så illa, men igår fick jag mycket plugg gjort! Skickade in 3 uppgifter.
Lördagen bestod i tårtbak hela förmiddagen. Sedan var det dags att göra sig i ordning för att åka ut till Roberts föräldrar där vi skulle ha förlovnings-/födelsedagsfest med båda familjerna (Robert har många syskon och föräldrarna har många hundar). Jag var även chaufför och fick plocka upp min kära familj.
God mat, trevligt sällskap och jättefina presenter. Kvällen avslutades med biljardturnering.
Igår lyckades jag kliva upp och åka och träna innan jag gjorde nytta hemma. Det var lugnt och skönt då Robert var och klättrade hela dagen och kom hem vid halv åtta. Fullspäckad helg med andra ord! :)

Katarina said...

Sofia: Vad härligt att du åstadkommit så mycket! Tårta och förlovningsfest också, vad härligt! Ni är ett så fint par!

Schysst med biljadturnering, jag tror vi måste slå ut några väggar så att vi får plats med ett biljardbord, det är SÅ kul!