Sunday, September 30, 2007

Mysig söndag

Lite ruskig dag idag så nu har vi tänt ljus i hela lägenheten och sitter och nördar framför datorerna. Rätt mysigt faktiskt!
Vad gör du en dag som denna?
______________________
Update 1

En sagolikt söt kattunge smet in hos oss. Jag är sällsamt svag för sådana, speciellt när denne lille varelse hoppar upp i mitt knä och börjar spinna *suck*. Han hoppade också upp på vårt akvarium och försökte käka upp fiskarna genom rutan. Efter ett tag lyckades vi slänga ut honom och en liten bit av mitt hjärta följde med.
______________________________________________
Update 2

Tog en tur hem till brorsan, Anna, Anton, Vincent, Hadde (ödla) och Putte (papegoja). Som vanligt var Putte i fokus, en jäkligt skön lirare den där pippin. Idag var han ganska tystlåten och sa mest "hallå", gjorde pruppljud, vissla jysk-melodin och nös. I annat fall brukar han babbla som bara den.

7 comments:

Sincerely Johanna said...

Jag pluggar. Kom just in hit via tjejblogg. Härlig blogg som jag kommer att återkomma till.

Katarina said...

Johanna: Vad bra och vad glad jag blir! Jag ska spana in din blogg nu... Ha en fantastisk dag så ses vi här igen! :)

Anonymous said...

jag vaknade på fel sida imorse trots jättefint väder. så jag har suttit och surat i soffan med en stor godispåse och glott på film.. och det gjorde susen! lagom till spöregnet kände jag en stark lust att cykla, och tack vare ett billigt men ack så bra regnställ så var det minsann inga problem :)

Anonymous said...

och jag träffade också en kissemiss föresten. älska katter! det ligger nåt sunt över deras förmåga att jävlas och manipulera tycker jag.

Katarina said...

Ninen: Ja kissarna är riktigt grymma på det du. Jag har hittat en kisse ("allergivänlig") som jag funderar på att köpa. Är dock orolig för allergin...

Det finns inget dåligt vänder bara dåliga kläder ...he he...det visste du! :) Vad härligt med en cykeltur. Jag har tagit en kort prommis med brorsans dotter Saga då vi dansade fram på gatorna till hennes musik-pryl (don't ask) som spelade en cool discolåt. Det var härligt. :)

Anonymous said...

kan du inte ha katten på prov? många uppfödare brukar vara okej med det när det gäller allergi, eftersom allergin är så individuell (kattmässigt alltså)

Katarina said...

Ja...vissa har det. Denna katt skulle vi få komma och prova att vara med.:)