Friday, September 28, 2007

Feedback från rädd kund...

Idag ringde en säljare till mig och ville sälja banners mm på en mycket känd telefonnummerhemsida. Han upprepade gång på gång att deras hemsida besöktes av köprädda kunder, det var positivt att de var köprädda, en hög procent var köprädda och han pratade på om dessa rädda kunder om och om igen. Jag förstod att det var något annat han menade men vi kom in på annat och avslutade sedan samtalet. Jag funderade vidare kring vad han kunde ha menat.

Sedan läste jag i deras pdf-broschyr och upptäckte att det han sa måste varit köpBEredda. Jag slängde iväg ett mail med lite konstruktiv feedback till honom och berättade att jag hört fel. :)

Kommunikation är en utmaning! Eller vad tycker du?

3 comments:

Anonymous said...

Hej!
Besök gärna min blogg (en "sno stilen" blogg) där du kan vara med i tävlingen om ett 2 pack snygga boxers från Björn Borg
Trevlig helg.

Anonymous said...

Haha!

Vad illa :)

//Johnny

Katarina said...

Tove: Fin blogg och schysst med din inriktning! :)

Johnny: :) Ja det var lite synd om honom, men det är lätt hänt. Han lär väl tänka på att uttala lite tydligare och tala med lite lägre tempo! :)