Sunday, September 16, 2007

Saker som alltid finns i min/mitt…

Saker som alltid finns...Jag hittade den här listan hos übercoola Lilija! Kom ihåg att tipsa mig om du gör den!

Saker som alltid finns i min/mitt…

Kyl: Annanasjuice, cider, champange, smör, citron, lime
Frys: Glass, formfranska, frysta grönsaker och bär
Skafferi: Honung, smaksatt vinäger, bakgrejor, varmakoppen
Handväska: Stålar, kvitton, min resquebag, mobilen, Dr Bach
Sminkväska: Kajal, mascara, bronzepuder, Creme de la merBadrumshylla: Tandborste, tandkräm, ansiktsrengöring & moisturizer.
Tvättkorg: Smutsiga och rena kläder som förväxlas efter panikprovningar
Skohylla: Skor som används just nu, t.ex. mina gummistövlar med rosor på, skoskåp för resten.
Förråd: Inte så mycket som förr och allt fint sorterat i uppmärkta plastbackar från IKEA!
Hjärna: Min darling, idéer, familjen,
Jackficka: Olika...men nyligen en sockerbit (fråga min inte varför) och kameran, vilket har resulterat i att den kladdat sönder (därav brist på foton).
Kryddskåp: Över 40 olika kryddor, tycker om att laga spännande mat!
Barskåp: Alltid fullt! :) Måsten: Bailys, Likör43, Vodka, Gin, några röda viner.
Köksbänk: Fruktskål, bricka med oljor, vinägrar, citroner mm.

4 comments:

Anonymous said...

Saker som alltid finns i min/mitt…

Kyl: Bregott mellan, inget Lätta-mini-tjafs, A-fil, lingonsylt
Frys: Bröd, frysta grönsaker och bär, Dill ett måste!!!
Skafferi: Havregryn 3 minuters´, bakmaterial. Tuggummi
Handväska: Mobilen, säkerhetsnålar (till allt som går sönder, ska lyftas upp, tråcklas fast, nästas ihop..)Börsen med pengar, Cykelnycklarna. Annars inte mycket!!!
Sminkväska: Mascara, Puder, Hårspänne i brunt, Bisalva för läpparna.
Badrumshylla: Alltid parfymer. En svart Väckarklockan, Obs utan alarmet på...
Tvättkorg: Smutsiga träningskläder/danskläder o äckliga handdukar.
Skohylla: Dansskor som används nästan varje helg;)I svart, el. vitt el. i tyg. el. i skinn eller..., annars mina röda Niketräningsskor, resten inträngda i en garderob, övriga säsongsskor på vinden.
Förråd:
Förrådet på vinden: Säsongskläder, sånt som inte platsar i lyan just nu, gamla pärmar, Camping-grejer.
Förrådet i källaren: 2 cyklar o en spark!Längdskidor o stavar. Vinterdäck o lingonsylt! Verktyg. Eget Svartvinbärsvin som säkert stått i 10 år ..tro när man ska tordas provsmaka??
Hjärna: Jobbframtiden, nästa nöje med vännerna, familjen.
Jackficka: Reflexer - duktigt va!!?Bilnycklar, garagenycklar, förrådsnycklar, båtnycklar..j-la nycklar..10 kronors mynt till parkering o varuvagnar...
Kryddskåp: Lagerblad är ett måste. Tycker om att laga mat när jag har inspiration! Annars har jag rensat upp lite just där så nu finns plats för nya ideer. Har en färsk Basilika i kruka på fönsterbrädan. (Piffade upp falukorven igår;))
Barskåp: Har inget! Gillar inte sprit. Äger ingen spritflaska. Men ett vinställ med EN rödvinsflaska "La Chasse"2006...
Nu KAN ju en kall öl slinka ner eller ett gott vin fögylla men som sagt var ett trist utbud vare´ här...
Köksbänk: Vattenkokare o Kaffebryggare, salt- o pepparkvarn på en gammal gammal silverbricka. Fruktfat ärv efter farmor, "Lökgömma" i keramik med röd-,vit-,gul lök. Veckans tidningar o post i en enda stor trist hög!!

Något om vad min lista kan bestå av just nu. Håll till godo!
Lite småkul måste jag säga om att fundera på vad har jag egentligen i mina fickor...

Må så gott!

Anonymous said...

Kul lista - jag stal den! ;)

Anonymous said...

Listan finns hos mig åxå nu :)

Katarina said...

Listor är så kul tycker jag! Intressant att lära känna er lite bättre tjejer! :)