Thursday, July 10, 2008

Förberededelser

Nu ska allt fixas, så att vårt hem är funktionellt och välordnat när lillen kommer. Nedervåningen börjar ta form...det syns väl tydligt på bilden? :) Stilen vi kommer att köra på är lite lantlig new englandstil. Min hjärna går på högvarv kring olika tapeter, färger, former och detaljer. Kommer att bli så bra!

På övervåningen städar och sorterar jag mest varje dag...älskar att pyssla på och göra fint! Jag har ju i princip alltid städmani så varken jag eller Robban har märkt någon större skillnad. :) Men vem vet imorgon kanske jag står där med tandborsten och rengör mellan persiennerna eller med en tops i högsta hugg och rengör mellan golvspringorna, det sägs ju att det kan bli så.

Tycker du att det är kul att städa och stortera? Några tips för att göra det ännu roligare?

Bilden: Köket just nu...

2 comments:

Anonymous said...

Jag är inte så förtjust i att städa, men jag hatar att ha det stökigt! Det jag brukar göra är att ladda mp3-spelaren med en bra ljudbok. Då tänker man inte på städningen!

Katarina said...

Sofia: Det är ett bra tips! Ser framemot bilder på nya lyan!