Monday, December 10, 2007

Spänningen är olidlig...(fredag rapport)

...men nu är väntan är över, nu kommer avslöjandet: Självklart var jag och darlingen i GLOBEN och såg IDOLFINALEN i fredags! Oj vilket drag, brudarna är ännu grymmare irl. Jag är smått kär i dem bägge (men Amanda är favoriten). Maries första låt gav mig gåshud i 5 minuter och Amanda fick mig att ramla baklänges av beundran! Grym kväll med en stämmning som är svår att beskriva!

Amanda, hon är fantastisk hela tiden! Alla hennes bidragen:


Marie, grymt nummer, globen nästan exploderade:

Förutom dessa grymma bruttesnuttar så fick vi även se playback-Danny, snygg-Mathias, diva-Daniel, dansbands-Andreas och soul-Cristoffer uppträda och Kelly Clarkson förstås!

Vi har varit i Stockholm och sålt våra maskiner på en mässa, härligt att kombinera jobb och underhållning i värdsklass!

3 comments:

Anonymous said...

AHA, det var musik+resa+jobb det handlade om...Åh det var vääääl så skoj att se finalen hemma framför tv:n...Hur var det då inte att få vara på Plats?

Jag tillhörde dom som röstade på Marie P. Tycker hennes röst är grym. Men Amanda har sin charm med...två musikbegåvningar på scenen!


P.S. Katarina mf.l: Om du gillar stearinljus...? Gå då in på en hemsida som heter www.tindraljus.se

..jag utlovar hög mysfaktor och stämmningshöjare där...

Ha det gott!!

Anonymous said...

ahaa! va roligt! jag har hejat på amanda tills finalen, då jag tyckte marie sopade banan faktiskt. jag tror dessutom amanda passar bättre på eget bevåg, det är ju inte som att hon inte kommer få möjlighet att spela in en egen skiva...

Katarina said...

Karin W: Det var grymt bra. Maries röst var sanslöst bra...mycket bättre än det låter på tv! Det dånade i Globen! :)

Wow, vilka finfina ljus, liknande gör någon av mina fastrar. Å sen är dom ju från Övikstrakten också...extra plus där!

Ninen: Jag håller med dig! Kan inte vänta till hennes skiva kommer. Den blir säkerligen grym! :)