Tuesday, December 18, 2007

Det lilla extra

När jag får/ger kundservice så blir jag lyckligare. Det piggar upp min tillvaro, både när jag ger och får det. Det handlar mycket om att ge det lilla extra. Det som kunden förväntar sig måste man leverera då blir resultatet +/- noll. Vill man inponera och lämna kvar ett bedårande intryck så krävs det en extra insats. Det kan till exempel vara:
Y Butiken som erbjuder gratis färganalys
Y Gratis låne-friggounderlägg på hockeymatchen
Y Ett par praliner på kudden på hotellet
Y Shoppingcentret som erbjuder personal shoppers vissa dagar
Y Väntrummet på vårdcentralen som visar film
osv...

Berätta om någongång då du blev imponerad av någons kundservice eller förvånad när den uteblev!

3 comments:

Anonymous said...

Jag åkte till ok en kväll i veckan för att skicka ett paket med juklappar. De hade slut på postens paket som jag hade planerat att använda, men killen på ok gick och hämtade en annan kartong som jag fick lägga ner mina klappar i. Det var bra gjort tyckte jag. :)

Katarina said...

Melina: Vad snällt av dem! Det behövs så lite för att kunden ska känna sig uppskattad!

Anonymous said...

Det lilla extra hos Kicks-personalen: När expediten skickade med flera gratisparfymprover till sambon!!! trots att jag var den spekulerande kunden på en blivande parfym som jag ville ta hem och lukta på i lugn och ro efter att förvirrat prova för många vid hyllan...Klart vi kom tillbaks och handlade sen!