Sunday, December 02, 2007

Dagens

Dagens bästa: Hemma och tar det lungt...känns bra med tanke på att jag kommer att jobba resten av veckan och träffa många kunder! Har myst med Dag, vi har sett "Bilar" uppkrupna i soffan under ett täcke, med brasan sprakande och smuttandes på oboy med marsmallows. Har även varit hos en Kiropraktor. Han är verkligen outstanding på det han gör (har gått hos honom tidigare). Min rygg fick underkänt...den var väldigt låst, överansträngd och nerver var i kläm lite varstans. Nu har kan grejat en hel del så nu är det bara att hoppas på att det blir bättre. Skulle ta det mycket lungt nu och en tid framöver. Ska inte fortsätta med att sitta framför datorn hela dagarna 8h+...får klura på hur jag ska lösa det.
Dagens viktiga utmaning: Igår när det ringde svarade jag med en laxmacka och bet i telefonen...så idag kan det bara bli bättre! :)
Dagens insida: Stabilt, rastlös, lycklig och jäkligt sugen på skumtomtar.
Dagens utsida: Svarta tights+grå myströja.
Dagens inköp: DVD-box, säsong 1-2-3 Desperate Housewifes. Här ska softas!
Dagens citat:
Kiropraktorn: Ditt ena ben är lite längre än det andra, det sitter i ryggen.
Jag: Okej, kan du fixa det?
Kiropraktorn: Ja visst! Jag har en brödkniv här borta...
Både jag och han: HAHAAHAHA :)

Riktigt rolig är han...och otroligt duktig! :)

Vad har du hittat på idag?

6 comments:

Sara said...

Bra, bra att du får hjälp med ryggen. Kiropraktorer är lika med trollkarlar i min värld.

Ska skriva en dagens i bloggen när jag får tid. Blir förmodligen en "morgomdagens" :).

Alla bloggar om dessa skumtomtar. Jag blir så himla sugen. Till helgen måste det köpas ett gäng!

Katarina said...

Sara: :) Ja, han jag gr til är garanterat trollkarl - superduktig! Ser framemot din dagens! :) Skumtomtar är inne nu! Go for them!

Anonymous said...

Dagens bästa: planering! långtidsplanering, halvårsplanering, jullovsplanering... YES! mitt liv är i ordning igen! alla idéer nerskrivna ordentligt. härliga tider.
Dagens viktiga utmaning: vara vid gott humör mitt i tentaångesten. inte ge mig själv dåligt samvete för det jag inte ids göra, man gör så mycket man orkar och jag har orkat så mycket annat den här terminen.
Dagens insida: tidigare: oro oro oro, nu: lugn, nyfiken och ivrig!
Dagens utsida: förmiddag:röd klänning, mitten på dagen:bara underkjolen och underlinnet, kvällen:annan kjol ovanpå underkjol samt en tröja som stinker gammal mjölk. jag måste skaffa ett förkläde.
Dagens inköp: lussebullar, juice, spaghetti, päron och clementiner. de är SÅ goda nu!!
Dagens citat: har inte träffat mycket folk alls idag och av allt smurtigt jag själv har sagt under dagen, till mig själv, är det svårt att plocka ut nåt särskilt :D

Fia said...

Vilken härlig dag du verkar haft! Skönt att kiropraktorn kunde göra någon nytta :)

jentus said...

tipsar: sköt om ryggen! bäst att du går till kiropraktorn NU! före du får djupare problem. själv sitter jag här med ischias-värk, 21 år gammal (läs 121 ;). jag rekommenderar det INTE! men men, man lär sig. och det blir inte bättre av att deppa, det vill jag lova! kram!

Katarina said...

Ninen: :) Vilken härlig dag! Så underbart med dina mål! Mål är fantastiskt kraftfulla! Jag skrev faktiskt en lista över vad jag vill jobba med och vad jaghelst skippar att jobba med samt vad jag KAN jobba med och vad som är mindre lämpligt. Känns himla bra! Ska utmynna i ett tydligt mål för min karriär på jobbet! :)

Suvverän utmaning också...gäller att njuta av allt man skapat! Inte gräma sig över det som inte blivit av (än!) :)

Sofia: ja en riktig drömdag!:)

Jentus: Tack för omtanken! Stackrs dig som har drabbats av ischiasvärk...hoppas att det blir bättre snart! Nej nej ingen idé att deppa..bara att peppa sig sälv och se till att ha massor av härlig lycka i livet! :)