Friday, June 02, 2006

Kul på jobbet-tips från Stefan

Jag har nämnt Redaktionen tidigare. Det är en hemsida som har samlat bra och lättsam affärslitteratur och smarta marknadsföringstips. De erbjuder också ett antal nyhetsbrev som jag verkligen kan rekomendera till dig som är intresserad av marknadsföring, ledarskap eller företagande.

Nyhetsbreven är en blandning av konkreta tips och massor med humor. Senaste brevet "Rivstart" passade så bra in på det jag skrev om tidigare i veckan om att ha kul på jobbet. Så här kommer ett axplock från Stefan Ekbergs råd:

*Ha mötet någon annanstans än på kontoret - på gräsmattan i parken kanske.
*Ha en pratsak - en kanin eller enorm nallebjörn som den som pratar måste hålla i.
*Använd vattenpistoler som alla får använda mot den som är onödigt negativ, kommer försent, eller stör den som pratar
*Strunta i stolar - stå upp istället - eller sitt på pilatesbollar kanske.

Fantastiskt finfina tips känner jag! Vattenpistolerna var ett klockrent tips mot de neggos som finns i världen! :) Stefans texter är ofta träffsäkert tänkvärda. Allt är förpackat på rätt sätt (enligt alla listor med marknadsföringstips...).

Stefan ger alltid något extra. Om man köpte en bok i detta brev så var presenten pruttkudden "Lill-fjärten". Vad ger du dina kunder för mervärden? Vad ger du dina medmänniskor för mervärden i ditt "Jag AB"?

2 comments:

Anonymous said...

Tack för tipset! Jag gillar att läsa om ledarskap och utveckling så det var ju ett suveränt tips. Brukar vara in på din inspirerande blogg och läsa ganska ofta. Du har så bra och tänkvärda saker. Har själv börjat blogga också det verkar så himla kul, men har ännu inte hunnit få in så mycket. Men förhoppningsvis ska den också bli läsvärd. Pyssel för handen och själen....

Katarina said...

Hej Annika!

Vilken trevlig blogg du har! Fina foton och bra innehåll. Kul att du gillar min blogg också!