Saturday, June 10, 2006

Ett minne från mormor

Visst är denna väska ganska sweet? Den är speciell för mig. Denna har jag hittat i klädkammaren hemma hos mamma och pappa och den har tillhört min underbara mormor som tyvärr gick bort för några år sedan. Jag måste bara skriva att min mormor var en så underbar människa och att jag verkligen saknar henne. Mitt minne av henne är så ljust och så glädjefyllt! Hon hade alltid glimten i ögat och en underbar humor. Hon gick alltid sin egen väg också , till exempel chockade hon hela stan där hon växte upp med att klippa sig kort och klä sig i långbyxor en tid då flickorna hade lockar och vippiga kjolar! Hon bodde hemma hos oss under min uppväxt så vi stod varandra mycket nära. Mamma brukar säga att jag är så lik mormor och det blir jag verkligen stolt över att höra!

No comments: