Wednesday, June 21, 2006

Fem år går fort...

Nu har ett år gått av min femårsvision. Jag är på god väg att uppfylla många saker, jag har dock några som är verkliga utmaningar, exempelvis:

4 Träffa Dalai Lama
4 Läsa Psykologi på Universitetet
4 Ge ut en bok
4 Spela gitarr

Om du inte har skrivit någon livsvision så är det ett hett tips. Jag har skrivit om detta tidigare, här kommer lite igen:

Samla stoff: (Skriv lite kring varje fråga så har du bra material för visionen sedan)
Vad är viktigt för mig?
Vad är viktigt som du kan köpa med pengar?
Vad är viktigt som du inte kan köpa med pengar?
Vad är du glad över att du fått vara med om?
Vilka påersoner beundrar du och vilka egenskaper har dessa personer?

Förslag till rubriker i planen:
4 Hälsa
4 Familj
4 Relation
4 Arbete
4 Ekonomi
4 Vänner
4 Fritid
4 Boende
4 Känslor

3 comments:

Anonymous said...

Vilken fanbtastikt bra id+é, det ska jag testa!

Anonymous said...

Fantastiskt bar idé skulle det stå.. :)

Katarina said...

Ja det är helt underbart bra! Dessutom fungerar det! Det gäller att inte vara för mesig när man sätter målen samt att vara väldigt tydlig i det man vill. Sätt gärna exakta siffor på det som går att mäta (det mesta). När man skrivit ned vad man vill så ökar både de medvetna besluten mot de målet men också de omedvetna. Lycka till Frida! Du är kanonduktig med din otroliga blogg som ger mig och så många andra massor med inspiration! Nu är vi mitt uppe i en renovering så mina besök blir nog ännu tätare en tid framöver...