Thursday, January 24, 2008

Sport bara sport bara massor utan sport...puuuuh!

Med glittrande ögon berättade min sportfreakiga darling att nu blir det minst 10 timmar sport per dag på SVT. När Robert tittar på någon match frågar jag typ: ”vilka möter Sverige?” Då visar det sig att det inte ens är sverige som spelar utan typ danmark-tyskland. Hmmm... säger jag förvånat. Sedan kommer jag på ”a ha, det måste vara VM final” han svarar: ”Nä det är kval till Chanel One cup”. Där är jag lost.

Jag tittar gärna på sport på TV (och live) men inte vilken scheissematch som helst (=alla matchen där inte sverige/timrå/modo är med/det inte är minst VM/OS). Och då ska det vardagslyxas till ordentligt med snacks, nötter, öl, champange och hela kittet för att funka. Men när jag väl tittar är jag engagerad till max och gråter av glädje vid vinst och hulkar av sorg om de förlorar (jag har faktiskt fastnat totalt i något vm/os och sett flera matcher, tror att Robbans totala entusiasm smittar mig, snart sitter jag väl där med den polskaflaggan i högsta hugg och hejar ”för att dom har den bästa laguppställnigen”, om inte annat för att få sitta i soffan med min gosiga kille).

Vad tycker du om att titta på sport? Sportar du själv?

5 comments:

Anonymous said...

haha va härligt! jag sportar inte och undviker sportkillar som pesten, men med dina lösningar på tittapåsport-problemet kanske jag inte ska vara så rädd för dom. för lite champagne kan man ju stå ut med det mesta. min förra kille ringde radiotjänst och klagade under OS så vi slapp betala licens i två veckor! jag var så STOLT! :D

Katarina said...

Ninen: :) Ja med lite champangne går det mesta ner! :) Det gäller att ställa krav på sin tillvaro så man får det på det sätt man vill ha det!

Anonymous said...

Usch, jag undviker allt som har med sport att göra. Fast om det är en sån där världsfinal med Sverige i så kan jag väl titta litegrann fast jag hoppas att matchen ska ta slut så fort så möjligt så att jag kan få göra något vettigare.

Fast det är klart öl, nötter, snacks är väl inte helfel :D

Så jag kanske ska lära mig hur alla de där underliga sporttabellerna fungerar.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ said...

nej usch!!!är ingen sporttjej,men har en man som slukar ALLT inom sport!!!Sååå trist....kan kolla VM i fotboll o sånt, när det är lite jippo omkring,då kanske det kan bli lite kul!!

Annars är jag en pyssel tjej ...det var därför jag hamnade här...på den inspererande blogg!!

Katarina said...

Blod: Nä med lite mysiga tillbehör funkar det faktiskt med sport! Å mitt tips är att när man väl kollar kan man lika väl ge sig hän! :)

Mamma Millan: Kul att du hittade hit! Jag kan lova att sport blir ganska trevligt om man hottar upp den lite med schyssta tillbehör! :)

Sorry för sent svar bägge två! Jag såg just era kommentarer!