Thursday, January 03, 2008

Party bra men hemma bäst!

Visst är det mysigt att vara HEMMA! Du vet... umgås med den/dem man älskar och blir lycklig tillsammans med. Med saker och ting som har tagit sig dit av en speciell anledning och som sedan fyllts med historia och mening. Minnen i väggarna, i golven. Känslor och förnimmelser i spikhål, vaser och fotoalbum. Utvalda prylar, färger blev utvalda utav tusentals andra. Vad kan vara mer fantastiskt och härligt än att vara just där? Tända en brasa, slå sig ner i soffan med en skön film med den man älskar mest av allt? Kanske är det därför våra partyhelger blir allt mer sällsynta. Från party.se-grundare och partydamen med hela krogsvängen (typ) har jag nu blivit en riktigt hemmanörd som föredrar en kopp chaite framför kvällens drink. Men när jag väl tar mig ut på dansgolvet, så gör jag det med besked.

Vad föredrar du, party eller hemmamys?

4 comments:

Anonymous said...

jag har infört begreppet "slösa fylla", för jag brukar bli så bakis nu för tiden när jag inte längre går ut varje helg (tack gode gud). och att då slösa en fylla med allt vad det innebär för mig, på en tråkig fest med tråkiga människor... det går fetbort. medans man när man var yngre ofta blev full för att få roligt! när jag ligger raklång i sängen dagen efter och sträcker mig efter vattenflaskan med dunkande huvud vill jag känna att det var värt det. :) och det är det oftast! eftersom jag har lärt mig konsten att stanna hemma när det behövs. kvalitet ska det va. :)

Fia said...

Jag har nog blivit mer en hemmatjej jag också. Det har nog blivit så pga att Robert och jag bor ihop. Annat var det ju när man var singel!
Nu har även stor del av vårt partygäng splittrats, då folk flyttar osv.
Sånt som händer, men jag kan inte säga att jag direkt saknar det. De gånger det är fest är det istället betydligt roligare! :)

Anonymous said...

Håller m ninen, det är mer kvalitet att vara hemma och göra nått vettigt än att slösa bort en kväll på krogen.
Finner inget nöje i det längre, men livet har ju förändrasts och värderingarna är inte desamma som när man va yngre.

Katarina said...

Ninen: "Slösa fylla" var ett utmärkt uttryck! Håller med till 100% att det är bättre med kvalitét än kvantitet! Älskar arrangerade fester med tema och liknande!

Sofia: Nä, det är så sant. Jag saknar det inte heller...men en liten partydos behöver jag ibland!

Linda: Håller med!

Ibland kan jag tycka att det är svårt att hitta på nya saker att dona med hemma t.ex. en helgeskväll.
För oss blir det mest god middag sedan en mysig film. Eller bio. Det är ju supermysigt men jag önksar att det fanns fler alternativ. Vad gör du/ni en krorgfri helg?