Monday, July 30, 2007

Vardagslyx: Budget

Jag har fått förfrågan om att göra ett inlägg om vardagslyx som inte kostar skjortan. Det blir kul eftersom den mesta vardagslyxen inte kostar särskilt mycket…ofta inget alls! Först är det ju så att det mesta och bästa vardagslyxen är att vara med människor man älskar. Att få en härlig kram, massage med aromatiskaoljor eller ett redigt hångel är riktigt lyxigt! Det är också underbart att ge till andra. Varför inte en kärleksfull lapp i fickan i morgonrocken..eller ett spännande meddelande på badrumsspegeln som visas först då ånga från badet fyller rummet!

Under sommaren ger jag mig ut i naturen och hämtar kraft! Då passar jag på att plocka blommor för att arrangera snitsiga buketter och placerar ut dem i alla rum hemma! Jag fyllere också trädgården med blommor som lämpar sig för snittbuketter! Ute i naturen hittar jag också vackra stenar och fin sand för att till exempel göra fina arrangemang tillsammans med värmeljus!

Vardagslyx när man äter kan vara följande; tända ljus till middagen en måndag, använda finporslinet istället för att det ska agera dammsamlare, ringla lite chilisås över nudlarna eller annat som piffar upp maten!

Ja det var några tankar…dela med dig av dina idéer på vardagslyx som inte kostar så mycket!

3 comments:

Anonymous said...

Vi använder oss av matrummet att äta vanlig vardagsmiddag i emellanåt (istället för vid köksbordet). Då plockar vi fram vinglasen även till barnen, så de kan få känna sig lite "lyxiga"...
(Bäst att tillägga att de INTE dricker vin förståss!)
Annars är TYSTNAD en lyx för mig. När Maken & barnen inte är hemma och jag kan få bara känna av tystnaden...
//Jessica

Katarina said...

Jessica: Det låter som ett bra sätt att vardagslyxa! Jag håller med dig om att det är lyxigt med tystnad - min favoritplats för det är på en spegelblank sjö med ett fiskespö i handen! :)

Anonymous said...

Jajjamen, håller med du;)Delar själv med mig om sådant på min blogg

http://vardagslyx.blogdog.se

Tillsammans blir vi de mest mysandes gänget på nätet:)

Kram!

Stina