Friday, July 06, 2007

Feng Shui!

Jag har de senaste dagarna sorterat, slängt och strukturerat mitt hem efter Feng Shui. Jag blir som ni kanske vet lite halvt besatt när jag tar mig för något. Tidigare har jag läst om Feng Shui och medvetet tagit avstånd eftersom det blivit ”för mycket” med kristaller, grodor i rätt hörn för framgång, pendlar och annat. Men så köpte jag en av Agnetas böcker. Hon är förresten Härnösandsbo (Skrivit om henne tidigare). Hon är fantastisk. Allt hon skriver går att göra direkt! Ingen flum, inga renoveringar – bara smarta tips för att göra hem mer trivsamt och ”rätt”, Jag tar nu rum för rum med tanken att först städa som vanligt” sedan sortera och slänga. Därefter kikar jag i böckerna (självklart köpte jag alla böcker jag hittade av henne dagen efter jag läst den fösta jag köpte) för att få råd och tips på hur jag feng-shuar till det hela. Effekten blir fantastisk!

2 comments:

Sussi said...

Du är så rolig du! :-) Gå¨r in för allt till nästan 100 % - men feng shui är ju lite kul. Hör av dig om fontänen! Saknar dig masssor! Vad synd att vi inte bor närmare - det är ju som förr när man ses :-) Kram på dig iallafall! /Sussi

Katarina said...

Jag är lite galen när jag får mina ryck. Robban ficklite panik först men nu tycker han att det är kanonbra! Det blir liksom trivsammare med så små medel! :) Jag har beställt två fontäner nu (en hög sten ca 40 cm där det rinner vatten och en Budda med en "kula" i famnen som det rinner vatten på. Jag håller med dig om att det var OTROLIGT kul att träffas, det är verkligen som förr! Stor kram! Hälsa familjen! :)