Monday, July 09, 2007

Smakprov på Feng Shui i vårt hem!

På denna plats stod vår micro. Genom att städa och sortera i skåpen kunde jag få plats med den i ett kökskåp. Här har jag lyft fram några trevliga tillbehör till matlagningen för att inspirera och skapa stämmning! Färska kryddor skapar både en härlig doft, god mat och fungerar dessutom som en stämmningshöjare rent visuellt! :)
Förutom att skapa rätt "Köksstämmning" så är min Bagua i köket "Familj och relationer". För att lyfta fram detta har jag ramat in två foton på två av mina bästa vänner som jag inte träffat så ofta! I sovrummet vill jag naturligtvis hylla och lyfta fram kärleken och passionen. Min Bagua här är rikedom och förutom att bli rika på kärlek (!) vill vi bli rika på andra sätt också så därför symboliserar vår fina takkrona lyx och flärd för mig! :)
Uppe i vardagsrummet lyfter jag fram Familj och Relationer (samma som köket nere). Här har jag gjort ett kollage av familjen. Ska göra ett på Robbans familj också!
Denna tavla satte jag upp i vår "korridor" för att skapa en känsla av djup!

5 comments:

Anonymous said...

Hej hej
vi kommer snart till Norrland den 23:e juli anländer vi

kram kram

Anonymous said...

Fint! Jag ska ta ett feng shui-tag hemma jag med. Har tänkt på det bra länge och nu är det snart dags.

Katarina said...

Tove: Det blir kanon det! Då får vi träffas! vi ska till Piteå dansar och ler den helgen så vi får träffas under veckan. Hur länge stannar ni? Kram!

Nina: Ja göööör det! Effekten blir riktigt bra! Det känns liksom rätt. LÄgg gärna upp foton på bloggen! :)

Anonymous said...

tio år senare... Vad myyysigt med "oljegruppen" på gamla microplatsen! Alla bilderna var såklart fina, jag önskar jag iddes vara lika engagerad i mitt hem, men särskilt kökslösningar är jag förtjust i.. (har inget eget kök, ironiskt nog)

Katarina said...

Ninen: Kul att du gillade bilderna! Det kommer fler. Sovrummet blev perfekt! Det är ganska enkla medel som gör det trivsamt! Hemmet är ju så viktigt tycker jag!