Thursday, July 12, 2007

Plastblommor

Jag har alltid avskytt plastblommor. Fortfarande får jag rysningar av krukväxter av plast. När det gäller snittblommor av plast har jag dock fått ge vika. Sia har blommor som både ser och känns riktiga. De är superfina! Nu fyller jag också huset med blommor från ängarna för att få in doften av sommar (plastblommorna har en del att hämta igen där, kanske kommer det plastblommor med rätt doft snart?). Det är ändå höjden av vardagslyx. Att gå ut på en äng med sommarblommor upp till knäna. En sax att klippa av dem och sedan sitta på gräset med en massa vackra blommor och sortera i vackra buketter! Det gjorde jag i helgen!

4 comments:

Anonymous said...

vet du, innan jag började plugga floristik kunde jag inte en enda blomma och naturen var en grön kuliss för mig. förstå lyckan när man börjar se nyanserna i kulissen och ser skillnad på typ ärtväxtblommor och lejongapsblommor.. det är verkligen en helt egen värld, jag har börjat tycka att uteliv (BLOMMOR) ger en sån styrka till själen. man är inte så ensam som människa ändå, det finns ju en massa träd och blommor runt om en... :)

Katarina said...

Ninen: Så fint skrivet! Å vad intressant att plugga floristik (vackert ord också). Jag håller med om att växternas kraft är fantastisk, se bara hur de pressar sig upp genom asfalten!

Anonymous said...

Vad avis jag blir på dig som kan göra detta. Själv är jag ju så allergisk att ja kan inte ta in en äda blomma från ngn äng... :(

Katarina said...

Tove: ouuuh! Tyck synd om! Men gröna växter är snygga med, går att göra en hel del snitsiga snittblommebuketter med gröna blad också! Liten tröst kanske! Vi ses snart girl!