Sunday, July 29, 2007

Det trodde ni inte...



Många som känner mig skulle inte tro detta men, sanningen är den att jag faktiskt har sytt kuddarna på bilderna! Redan på mellanstadiet var det jag och grabbarna som valde träslöjd, jag har alltid tyckt om att snickra och totalkvaddat alla symakiner som kommit i min närhet, jag har ett minne från syslöjden (på lågstadit tvingades jag prova på detta) då jag skriker "DET PIPER" helt skräckslagen när strykjärnet blev överhettat... Idag är jag försäljningschef på familjeföretaget som säljer just "produkter för småskalig träförädling". Inte en tygbit så långt ögat når.

Men, nu har det alltså hänt. Jag dammade av min alldeles egna symaskin (fick av min kära mor som ännu ej givit upp hoppet att slippa sätta i knappar på mina skjortor, det enda jag gör med tyg är att laga sådant som går att fixa med textillim...mer än vad du kan tro). Gick på stan och hittade då ett fint beige tyg i precis rätt nyans. Men det lilla misstaget var att jag istället fick 2 m markisväv med mig hem...glömde visst att känna på kvalitén. Orutti. Väl hemma var det gasen i botten, på symaskinen alltså. Min darling tittade oroligt på mig och bad mig lugna ner mig lite. Men jag vill att det ska gå fort fort fort och bli klart klart klart. Jag liksom kurar ihop mig framför maskinen med tungan rätt i mun och med blyfot på "gasen" (eller vad den nu heter).

Tre avbrutna symaskinsnålar senare hade jag lyckats knåpa ihop dessa kuddar. Jag är råstolt! Tack vare spetsen så syns inte de något ojämna kanterna. Visst blev dom fina?

Vad föredrar du? Hammare och spik eller nål och tråd?

6 comments:

Anonymous said...

Jättefina!! Jag syr på EXAKT samma sätt, det är det enda rätta sättet tror jag alldeles bestämt.

Anonymous said...

Hehe, va kul! Jag syr oxå på det sättet. Finns det några andra sätt att sy på ?? :) De blev jättefina.

Anonymous said...

Jag tar vilket som... både syr, snickrar, målar, stickar och virkar... Kan det mesta om det kniper.

Anonymous said...

Jättefina! Jag föredrar nog nål oh tråd. Var ingen fena på träslöjd. Jag brukar börja å sen får sambon avsluta (för husfridens skull)

Katarina said...

Ninen: He he..rally är det enda rätta! Vem ORKAR pula med knappnålar och segsy liksom? :)

Lena: Ännu en som syr "rätt". :) Nej nej..det är det enda rätta sättet! På tygbitarna bara!

Nina: Ouuuuh, nu blev jag avis. Symaskinen vågar jag mig på nu..det skulle vara grymt kul att kunna sticka och virka också! Skulle vara kul att se något du gjort!:)

Annika: Tackelitack Annika! Min darling brukar också få fixa det sista när det gäller byggprojekt. Han är så grym på att snitsa till det och vara sådär otroligt nogrann. Då blir det superbra också. Jag vill även här att det ska gå fort fort fort! Robban brukar skratta åt mig för om jag exempelvis köper en burk vit färg för att måla en pall, då går jag loss på massor av saker och målar dem vita också om han ej stoppar mig. Det är typiskt mig de...inga limits liksom! :)

Anonymous said...

Jättesnygga kuddar! Sådana vill jag ha :)