Thursday, December 28, 2006

Glitter och glamour

Nu när nyårsafton närmar sig så passar det bra med ett inlägg om Glamour. Det är ju helt härligt med glamour, det tycker i alla fall jag! Att vardagslyxa är ett fantastiskt sätt att skapa en lyxig tillvaro. Om man lägger till lite glamour på det så blir livet ännu lite mer fantastiskt. För mig är glamour lyx, flärd, glitter och glam! När jag jämför glamor i vardagen med vardagslyx så märker jag att vardagslyx i många fall kan vara gratis medan glamour ofta kostar en slant. Här kommer lite inspiration för att byta ut en grå vardag mot en gnistrande glamourtillvaro:

Y Klä dig snyggare när du går på fest, på jobbet eller til och med hemma. Skippa trista jeans och satsa på en ldb eller någon annan tjusig klänning. Rädd att inte passa in? Vad gör det när du är snyggast! Med en lyxig morgonrock, sköna tofflor, ett härligt juicyset eller någon annan supermysig mysdress känner du dig också glamourig när du lufsar runt hemma.

Y Skapa glamour hemma med fräscha snittblommor, vattenkaraff, färsk frukt på ett fat och tända ljus i gnistrande kandelabrar. Fin förvaring känns också lyxig. Spara kvitton i guldkuvert, hårband i vackra presentpåsar och kanske ett par lyxiga städhandskar gör susen!

Y Ha alltid rosa champagne hemma och öppna och fira då det händer något fint! (det fungerar bra med champis också om du ej dricker alkohol eller firar tillsammans med barn).

Y Satsa på några exklusiva plagg, skor och väskor så har du en glammig bas i din garderob.

Y Investera i stilrena tallrikar, bestick och glas som du använder till vardags. Servera nypressad juice i höga vinglas, använd tallriksunderlägg och vik servetter då och då i vardagen!

Y Sätt upp håret! Ja så där glammigt du vet! En klassisk svinrygg eller gå loss med locktången och gör en riktig princessfrippa! Var inte rädd att göra det en vanlig arbetsdag!

På bilden:
Juicyset från www.bubbleroom.se
Halsband (Kenneth Jay lane) från www.net-a-porter.com
Champagneglas från www.bluebox.se
Skor från www.have2have.se
________________________________________

PS 1: Jag har placerat min blogg i http://bloggkartan.se/registrera/8827/haernoesand/ på bloggkartan.se. Lägg in din blogg där med! *tipsar*

PS 2. Givetvis vill jag veta dina bästa tips på glamour i vardagen!

4 comments:

Anonymous said...

Oj jag tror jag ska satsa och locka håret första dan i skolan, jag blev så glamourinspirerad ;)

Katarina said...

Hanna: :) Ja det låter som en bra idé!

Anonymous said...

It's all about the money... all about the dum-dum-didi-dum-dum... :)

Katarina said...

Growdown: :) Ja! Det är ju så med glamour. Jag föredrar faktiskt vardagslyx eftersom det oftare är gratis! Vardagslyx som skogspromenader, yoga, hemma-spa, "love-bombning" av sig själv och andra, fin dukning en vanlig tisdag osv!