Friday, December 22, 2006

Förberedelse av nyårslöfte

Jag håller på att förbereda mitt nyårslöfte. Det är att varje månad unna sig något skön behandling för att få in mer vardagslyx i mitt liv. Jag tänkte boka redan i Januari för att verkligen vara säker på att jag tar mig tid att unna mig dessa saker. Har du något nyårslöfte? I så fall, har du början förbereda dig för det redan nu? Om du inte har något kommer här några förslag:

Gör dig av med något mindre underbart beteende exempelvis: Rökning, säga dumma saker om dig själv, prata illa om andra, banta, negga, bli irriterad för småsaker, bråka om onödiga saker eller något liknande!

Börja mer/få mer av något helt underbart beteende: Tänka positivt om dig själv, vardagslyxa, säga minst 5 komplimanger om dagen till de du möter, börja äta smart och nyttigt, läsa en utvecklande bok varje månad, skippa negativa saker som läskiga böcker och människor som gör dig illa, skratta mer, bli mer coachande eller kanske helt enkelt att älska mer!


Berätta gärna om dina nyårslöften, de kommande för 2007 eller sådana du haft tidigare och kanske uppfyllt!

6 comments:

Anonymous said...

oj, skulle nog behöva många nyårslöften om jag tittar i din förslagslista :)

vad är negga? *nyfiken*

GOD JUL!!

Anonymous said...

jag är lite kluven till nyårslöften faktiskt... det är mycket som man skulle kunna lova sig själv, men jag känner att det för mig skulle vara dumt att lova det bara en gång om året. och om jag misslyckas så skulle jag vänta till nästa år tills jag kan lova nåt nytt. jag tar aaaaalldeles för allvarligt på traditioner :) dessutom har jag en förmåga att hoppas för mycket på mig själv, eller kräva för mycket det beror ju på hur man ser det.. och då blir jag ju bara besviken på nyårsdagen när jag inser att det aldrig kommer gå typ. "Gå ner i vikt, HAH! bland all denna knäck?!" en kompromiss jag kör med är att ge mig beröm för det gamla året och lova mig själv att göra lika gott ifrån mig under nästa. diffust och bra :) och nu ska jag gå och koka knäck...

Anonymous said...

man skulle också kunna säga; jag är så mindre underbar att jag skulle behöva nyårsafton ett helt år för att få ordning på allt! hahaha, lika bra att ge upp och ta varje nyårsafton i taget och löftena oberoende, allteftersom.

Katarina said...

Catlin: Ja det var ju några saker att göra för att må bättre! Bra att du är nyfiken, det är en härlig egenskap! Negga är slang/förkortning på "vara negativ".
God Jul själv, ha en riktigt mysig julafton i morgon!

Ninen: Det var en bra idé!!! Mycket beröm till sig själv under hela året! Varje dag - tycker jag!
Lycka till med knäcken!

Anonymous said...

Nyårslöften är inget för mig, men det är klart man får vända dem till ngt mkt positivt. Något som man vet att man klarar av lätt som en plätt.
Läste i tidningen häromdagen att Kalle Moreus (dalmas som spelar fiol bla) lovade sig själv varje nyår att han INTE skulle åka vasaloppet. Och hittills hade det varit lätt att hålla löftet. :) Tyckte jag var jätteroligt. :)

Anonymous said...

Jag har aldrigt haft några nyårslöften men nu tror jag faktiskt jag ska skaffa hela två löften! :) Det första är att säga minst 5 komplimanger om dagen till folk jag möter och det andra löftet blir att vardagslyxa. :) Tack för idéerna! Det är sånt där som behövs när huvudet är tomt på oss andra. :)