Thursday, December 28, 2006

Efter... första rummet!










Nu är detta rum ett fantastiskt mysrum där vi har uppsikt över gården åt ena hållet och ut mot gatan åt det andra. Här ska vi så småningom ha TV:n, men vi väntar på el och lite annat. Där matsalsmöbeln nu står ska vi antagligen ha ett par fotöljer. Bordet och stolarna ska stå nere senare. Av någon anledning så älskar jag att vara i detta rum. Det är inte bara det faktum att det är fantastiskt vackert (det tycker jag verkligen) utan det är som att det sitter lycka i väggarna. Jag känner mig trygg och lycklig här.

Det är också så att i detta rum har jag bara saker som jag tycker mycket om. I bokhyllan står inga hemska deckare utan böcker som givit mig något, det kan vara glädje, lycka och några av böckerna har faktiskt förändrat mitt liv på ett fantastiskt sätt. I hyllorna finns också grymt bra skivor som jag blir glad av att lyssna på! Med ordning i hyllorna är det lättare att hitta gamla godingar i skivsamlingen också. Det som står framme på det låga skåpet, på borden och i förnstern är också saker och ting som betyder något för mig. Det kan vara något som symboliserar något eller någon i mitt liv eller bara något som jag blir glad av att se på.

Jag visar inte alla vinklar av rummet ännu. Du ska få se senare hur det ser ut där trappen kommer upp!

Kanske några tips på förändringar eller förbättringar? Du ser trästolpen i mitten av rummet, den kommer vi att ha kvar men vet inte riktigt hur vi ska fixa i ordning den. De idéer vi haft är att bara måla den vit, sätta sten på, sätta speglar på, bygga ett bord runt om med barstolar till (tack för idén Sussie) och att tapetsera den. Har du några idéer får du gärna dela med dig av dem!

4 comments:

Anonymous said...

Jag tycker det skulle vara snyggt att måla den i en mörk brun-beige färg som passar in.

Katarina said...

Ja det skulle säkert bli bra! Eller vit... :)

Anonymous said...

svarva den till en strippstång! eller inte... svårt med bara en träklump mitt i sådär, jag har varit i en lägenhet med liknande problem men då såg man delar av takgrunkorna också (jag kommer aldrig ihåg termer..) och då blev det snyggt när allt var svart! själva inredningen var lik er, ljus med lite träfärger.. kontrasten var mumma. men har man bara en träklump kanske inte kolsvart blir så himla bra, men nån mörk nyans röstar jag också på. eller ljus mosaik i nåt vackert mönster?

är det modesty jag ser ovanför soffan? älska modesty!!
det ser jättefint fixat ut allting!

Katarina said...

Ninen: Det var en bra idé med en mörk färg för att skapa kontrast!

Tro vad det blir.

Visst är det Modesty!

:)