Tuesday, February 26, 2008

Vardagslyx: En tidig vår...

Vardagslyxtemat (om du vill läsa fler, sök på vardagslyx i listen ovan) är återkommande här på bloggen! Nu ska jag dela med mig av mina tips för en härlig start på våren! För snön som föll i morse kommer snabbt tina bort *håller tummarna så dom blir blå*.

Y Fäll+filt+tända lyktor+varm dryck= vardagsyx på altanen i sällskap med vårfåglarnas kvitter och varm vårsol!

Y Baka bröd och ät tillsammans med rykande varm soppa, gärna utomhus!

Y Minimera TV-tittandet/datortiden och lägg pussel, pyssla, prata, baka eller något annat mysigt!

Y I trädgården har jag 5 olika fågermatningsstationer. Fantastiskt lyxigt att mötas av småfåglar på morgonen när vi går till jobbet!

Y Ta fram utemöblerna och pynta på altanen! Jag var på väg men då kom lite snö i helgen. Men snart snart!

Y Lär dig något nytt! Jag och Robban har början plinka på vår gitarr och sitter och sjunger och plinkar så gott vi kan lite nu och då! Massor med mysfaktor, perfekt nu när vårkänslorna spirar! :)

Y Planera inför påsken! Pyssla med ägg och fjädrar, ät gott, må gott! Gal som en tupp - det brukar pigga upp! :))

No comments: