Sunday, February 24, 2008

Skön söndag

Skönt att snön som kom i natt hade tinat bort på förmiddagen! :) Blev en härlig vårdag med lite vårstädning i skåpen+inventering av skafferi/kyl/frys (Nu ska vi "äta ur frysen" som mamma brukar säga), promenad med Sara, lite handling, middag hos mor och far och nu tidigt i säng för att lyssna på "Faller fritt som i en dröm" av Leif GW Persson.

Har också läst 3 tidningar (Drömhem och trädgård, Rosie och Hus & hem) massvis med inspiration! Jag kommer ICKE att vänta till April med att fylla krukorna med lökar...utan snart! Det får snöa hur mycket det vill! Å utemöblerna vill jag också ta upp från källaren. Nu vill man ju sitta ute och njuta av den tidiga våren.

Har du börjat vårfixa? Om inte, när planerar du att göra det?

2 comments:

Anonymous said...

vårfixa, hm. hur gör man det i ett studentrum? jag hittade några förtorkade ekollon på min vårskogspromenad, gud vad det verkligen kändes som vår i lördagssolskenet, men det är ju inte vårigt. ska nog ta in ris till påsk, till delade köket, så kan de knoppa loss och gröna till lite. kanske köper nya krukväxter, jag slaktade mina när jag fick insektsinvasion på rummet. jag blir glad när ni med trädgård utnyttjar det, jag skulle också vilja ha!

Katarina said...

Ninen: Går säkert utmärkt att våra till studentrummet och att fixa till i gemensamma köket var ju en utmärkt idé, kör en vårpytarfest vet ja! Jag ska också köpa lite nya krukväxter...med blommande blommor i våriga färger!