Thursday, May 25, 2006

Vardagslyx vid matbordet

Jag har bjudit min kära på god mat ikväll. Det blev torskgryta med räkor och soltorkade tomater med ris till, det blev gott! Till efterrätt åt vi Texas Pecan-glass med smält blockchoklad! Mmmmm! När vi äter så serverar vi nästan alltid maten direkt på tallriken istället för att ha massa grytor etc på bordet. Det är så kul att göra en fin dukning och lägga upp maten på ett snyggt och aptitligt sätt! Ett litet vardagslyx-tips fick du där! Att ha efterrätt är ett annat tips på vardagslyx! Nu har vi haft mysig filmkväll uppkurade under täcket i soffan! En romantisk komedi blev det, alla hemska trillers och stressig action undviker jag. Jag vill få positiv energi! Men, imorgon ska vi eventuellt gå och se Da Vinci Koden.

Då måste jag ta med en kudde.
Att gömma mig bakom.

2 comments:

Anonymous said...

Älskar också vardagslyx. Att njuta i nuet!

Bra blogg!

Katarina said...

Ja det är ju det som är livet! Det är ju ingen idé att vänta på bättre tider. Din bästa tid är nu!!!