Sunday, May 28, 2006

Inspirationstema: Smink mm

Bild 1
Här blottar jag min (nyrensade) makeup-vagn, som är en tillfällig lösning innan renoveringen är klar uppe och listar några av mina favoriter...

>> De två runda dosorna är dels ett solpuder från Helena Rubenstein (orange dosa) som är lite svårt att applicera, det kommer liksom inget på borsten. Sedan det underbara krämpudret från Kanebo som får högsta betyg av mig trots priset!

>> Ögonfransböjare, pennvässare från Dior och några extra toppar till penslarna är bra att ha hemma!

>> Sedan är jag oerhört svag för snygga förpackningar! Två av sminkdosorna framför ställen är från Dior, det bruna med hologram är solpuder som ger en glittrande sommarlook och doftar wonderful och den andra innehåller pastelliga glitterskuggor. Farligt snygga! Den som ligger halvt dold under är från Helena Rubenstein och innehåller skuggor i rosa, brunt och vitt, bra färger+snygg förpackning= köp!

(Orange "låda")
>> Läppglans och läppstift i rosa ton från Dior känns glammigt värre!
>> Lancômes läppstift är dock det softaste för läpparna tycker jag!
>> Några glitter-eyeliner för fina fester eller då jag vill känna mig extra glittrande!
>> Lancômes ofrägade läppglans är också superbra både solo och ovanpå läppstiftet!
>> Där står också en lipplumper från Citylips som får läpparna att pirra lite mysigt men det blir ingen Jolie-effekt precis.

(Genomskinligt ställ)
>> Där står en grymt bra puderborste från Clinique (satsa på en bra borste, det gör stor skillnad)
>> YSL touche éclat är inte bra, den är grym! Det glammigaste, guldigaste och mest effektiva verktyget för att fixa skavanker!
>> Mascara från Helena Rubenstein (Lash Queen, Wild black) som håller måttet!
>> Köpte Blinc heater lash curler som är en batteridriven ögonfransböjare. Men nja...jag vet inte ja.
>> Bra sminkpennor är viktigt tycker jag! Jag föredrar Diors eller Lancômes pennor som är lagom mjuka (märks det att det är mina favvomärken?)
>> En bra pincett och bra appliceringsverktyg är superviktigt juh!

Bild 2
>> Tvätt, ansiktsvatten och ansiktskräm från Clinique. Ansiktsvattnet har en minst sagt uppiggande effekt.
>> Rexonas deo är helt klart den bästa enligt mig!
>> Helena Rubensteins foundation täcker lagom och ger ett jämt resultat!
>> Freeze 24-7 är en anti-rynkkräm som också fungerar perfa när man känner sig lite sliten!
>> Smashbox Photo Finish Bronzing ger en ok effekt men gör att ansiktet känns mjöligt.
>> Doves nya lotion med BUS-effekt har jag ej provat ännu
>> Lancômes ansikts-BUS har jag däremot provat på hela kroppen (se inlägg nedan)
>> Några olika parfymer att välja bland beroende på tillfälle och humör!

Bild 3
Ögonskuggor och glitter för att kunna variera massor! Dessa använder jag yttest sällan men det är kul att ha möjligheten att kunna mixa och matcha en massa!





1 comment:

Anonymous said...

Hej fin blogg du har!

jag undrar var du har fått tag i din makeup vagn någonstans? jag behöver en sådan vagn/hurtsvariant med lådor ... tacksam för svar...

Tackar
lovelyaslan@hotmail.com