Saturday, May 27, 2006

I handväskan

På många av de renodlade modebloggarna redogör snyggingarna för vad de har i handväskan. Det ska jag också göra men med lite annat focus - nämligen att ladda väskan som gör det lite lättare i olika situationer. Detta maxade innehåll är inget jag alltid har med mig, när det är party så är det bara det nödvändigaste som åker med. Appropå party, clutchen (kuvertväska) är verkligen svåranvänd måste jag säga. Hur jobbigt är det inte att bära på den? När man ska shejka logg på dansgolvet och så? Nja, inget för mig!

På bilden ser du delar av innehållet i min väska!

Först lite om själva väskan.
Ju större väska desto mer praktiskt. Nu är det trendigt med handväskor i samma size som en resväska. Men jag vet inte. Lilla jag får ju i princip plats i de väskorna man ser på catwalken nu. Men så räcker jag ju ungefär till midjan på modellerna också. Mellanstor passar mig bättre! Just nu är favoriterna en stor säckig svart från Åhlens och en mindre rutig klassisk från Burberry.

Plånboken
Satsa på en som är praktisk och snygg. Just nu har jag en från Espirit som har massor av fack! Jag tycker att plånboken är något som man kan satsa lite extra stålar på.

Telefon och kamera
Kamera är kul att ha med för att fota snygga platser, människor, kläder och annat som man kan få inspiration av! Telefonen är väl mer eller mindre oumbärlig nuförtiden.

Allt nedan har jag i en egen liten väska som jag kan flytta emellan olika väskor:

Lilla apoteket
Rosebud Salve (bästa salvan enligt mig!)
Plåster
Ipren
Novalucol
Pincett
Tops
Ob (har fått skänka bort ett antal gånger, lite av en vardagshjälte blir man då...)

Skönhetsakuten
Savetter (finns på bla HM)
Nagelfil
Spegel (finns fina små på HM)
Hårnålar
Hårsnoddar
Mascara
Lipgloss (just nu Diors Plastic Gloss 002)
Parfym (perfa med de små man får som tester)

Övrigt
Tuggummi
Flasköppnare (har jag på nykelknippan)
Mini ficklampa (också på nyckelknippan)
Bricka för kundvagnar (har just tappat min)
Papper och penna
Lapp med mina personliga motton eller sånt som jag behöver tänka på just nu...
Visitkort (bra för att skapa nya kontakter, jag vill fixa visitkort med fina ordspråk/visdomsord på baksidan!)
En bra och positiv bok!

2 comments:

Anonymous said...

Tacksamt med praktiskt mode (stora handväskor) och det känns alltid kul att kunna vara en vardagshjälte. Ob, värktabletter, plåster, våtservetter, hårband och -spännen är oumbärliga i sånt syfte :)

Katarina said...

Ja precis! Att ha ett litet förråd i handväskan av diverse ting kan underlätta lite i livet! :)