Saturday, May 19, 2007

Gör livet till ett mästerverk!

Hittade denna lista i mina gömmor:
- Oredan som jag städar upp efter ett party betyder att jag har varit omgiven av vänner.
- Skatten jag betalar betyder att jag har arbete och tjänar pengar.
- Kläderna som sitter lite tajt betyder att jag har tillräckligt att äta.
- En gräsmatta som behöver klippas, fönster som behöver putsas och rum som behöver städas betyder att jag har ett hem.
- Alla klagomål jag hör om vår regering betyder att vi bor i ett land där vi kan tala fritt.
- Folk som gapar och skriker betyder att jag kan höra.
- Högarna med tvätt och kläder att stryka betyder att jag har kläder att ta på mig.
- Trötthet och värkande muskler efter en lång dag betyder att jag har uträttat något.
- Väckarklockan som ringer tidigt på morgonen betyder att jag lever.

4 comments:

Anonymous said...

Helt rätt...verkligen en bra lista

Katarina said...

Tove: Ja den är riktigt bra! Tänkvärd! Hoppas att allt är fint med dig! Kram!

Anonymous said...

jag gillade denna lista över hur man kan på ett mycket enkelt sätt göra livet till ett mästverk! tack! ;)

Katarina said...

Yogini: Det var så lite så! :) Det gäller bara att se det positiva med allt som händer.