Friday, May 05, 2006

Kay Pollack har valt glädjen!

Vi har varit på ett föredrag med Kay Pollack. Han var en fantastisk människa med mycket klokskap och energi! Han pratade om att "välja glädjen" och det märktes verkligen att han hade gjort det! Det var ett föredrag med många viktiga insikter om livet. Det är ju faktiskt så att nästan allt som händer i våra liv styrs av våra val och tankar. Det är fantastiskt! Om alla la sin energi på att förändra, förbättra och förädla sig själva istället för att försöka ändra på andra tror jag att världen skulle vara gladare!
Jag har Kays böcker och jag kan rekommendera dem varmt!

Här kommer några kloka meningar från Kay (kan ej svära på att det är ordagrant) som är värda att fundera på, kanske kan någon av meningarna förändra ditt liv?

4"Det är mina tankar som skapar mina problem"
4 "Negativa tankar om andra är en attack mot mig själv"
4 "Vid varje möte med en annan människa lär du dig något om dig själv"
(Tänk på att vad A säger om B, säger mer om A än vad de säger om B)
4 "Mina tankar om andra lär mig något om mig själv"
4 "Ingen kan göra mig förbannad, ledsen eller bedrövad utan mitt medgivande"
4 "Som jag tänker, så blir det" (Tänk på det när du håller på att leta nyklarna istället för att hålla på att hitta dem, eller när du säger åt någon att inte glömma något istället för att komma ihåg något, hjärnan fattar sällan "inte").
4 "De bilder jag har av mig själv ser jag till blir sanna"

No comments: