Wednesday, March 28, 2007

Coachning via telefon!

Idag har jag provat på coachning via telefon, alltså jag har själv blivit coachad. Det var ett mycket givande samtal! Jag skulle faktiskt själv kunna tänka mig att coacha över telefon trots att man missar vissa signaler via kroppsspråket och att mötet blir lite mer distanserat. Det var dock ett lugn över samtalet (trots att jag som vanligt pratar på som bara den) och en trygghet som jag tror att effekten kan bli av ett lite mer "avdramatiserat" samtal via telefonen. Dessutom är det grymt praktiskt att bara ta upp telefonen och bli coachad istället för att åka någonstans. Det skulle verkligen vara kul att själv börja coacha via telefonen, jag ska fundera på det! Några av er har ju frågat om jag har möjlighet att coacha er och en utmaning har ju ofta varit avståndet. Med coachning via telefon så är det ju löst! Jag ska fundera på detta!

2 comments:

Sara said...

Har provat att få handledning i jobbet av psykolog via telefon. Kanske inte optimalt. Men en förvånansvärt bra lösning som gav mycket i en akut situation. Funkar otroligt bra när man har svårt att få till det praktiskt och geografiskt.

Anonymous said...

Hahaha...tänkte just gå in hos dig å fråga vart jag ska börja leta en coach ;)