Sunday, February 11, 2007

Vardagslyx: Väskan


1. Söt liten necessär i väskan att förvara följande i:
2. 100 spänn och en tia är i reserv bra att ha om kortet skulle krångla
3. Halstabletter
4. Handkräm
5. Tops
6. Nagelfil och nageltång
7. Hårnålar
8. Läppglans med spegel och inbyggd lampa
9. Lamcome mascara i miniformat, kajalpenna, pincett och underlagskräm
10. Dior Läppstift och läppglans
11. Spegel
12. Parfymprov
13. Plåster
14. Sykit från något hotell
15. Liten necessär för diverse medicin
16. Sårtvätt
17. Savetter
18. Pillerburk med mintpastiller

Har du tips på något som kan vara lyxigt att ha med sig i väskan?

9 comments:

Anonymous said...

Om man har en stor handväska kan man ta med en vattenflaska. Det kan alltid vara bra!

Anonymous said...

Kul att du är tillbaka. Lyxigt i handväskan var det ja. Det känns lite svårt att toppa din superlyxiga, supergenomtänka väska. Kan bara komma med några mammatips, som kanske inte känns så lyxiga om man inte ha barn, men som verkligen kan göra hela skillnaden om man har en två och ett halvt åring: en pixibok, en napp och ett litet paket russin.

Anonymous said...

Oj vad mycket grejs du har i handväskan. Känner mig fattig i jämförelse med dig.

Jag har bara lypsyl, mobiltelefon, hörlurar till den, penna, pappersbit, plånbok, nycklar och kanske en läsbok där.

Katarina said...

Hanna: DET är en riktigt bra idé, nu när jag var på kursen hade jag en minitermos med ett kryddigt te med honung - perfekt på morgonen i bussen då det var lite småkyligt!

Sara: Kul att vara tillbaka :), mammatips är bra, dessa tips ska jag komma ihåg till framtiden, förutom nappen känns dessa tips som att de skulle funka för mig redan nu :). Vad härligt med en två och ett halvt-åring!!!

Katarina said...

Nina: Ja det blir en hel del grejor, men jag kan ta bara en mindre väska också och bara ta nycklar, mobil och plånbok...det beror lite på. :)

Anonymous said...

INBYGGD LAMPA på läppglansburken?! jag tycker läppglans i sig är lyx, shit här ligger man i lä. mina hörlurar, såna där små man stoppar in i örat, har blivit mosade av min feta biologibok i ryggan. näe det här är verkligen inte mitt ämne... *smyger iväg*

Katarina said...

Ninen: JA! Den är grymt bra med lysande läppglans- fungerar även som lampa när man ska hitta låset i dörren i mörkret ha ha! Nej...vad synd på hörlurarna.

Anonymous said...

Hmmm, jag försöker nog smyga ner en hårborste oxå....Och Försvarets hudsalva, det är bara ett måste i min väska, framförallt i vintertider. Sen har jag ett litet block för bra ideér som dyker upp.....och lite roliga pennor i många olika färger, så det blir lite fint oxå när man skriver och kladdar.

Katarina said...

Bra tips! Försvarets hudsalva ligger på min andraplats för salvor, första platsen intas av Rosebud Salve, den är grymm! Färgpennor...JAAA...det har jag med i mitt pennskriv, kalligrafipennor för snygga mindmaps. Hårborste, det kanske man ska slänga ner i väskan! TACK!