Saturday, February 03, 2007

Melodifestivalen 2007

Elin Lanto – ”Money”
Kul, kaxigt och coolt. Elin är supervacker!
Andersson & Gibson –”Anything but you”
Otroligt fina stämmor! Men ingen schlager tycker jag.
Anna Book – ”Samba sambero”
Jag är tveksam, men hon är härlig Anna Book! Så sprudlande!
Addis Black Widow – ”Clubbin”
Crazy låt men lite charmig refräng
Andreas Lundstedt – ”Move"
BÄSTA låten, jag tycker att den var riktigt bra, jag blev partysugen! Snyggt, spännande och väldigt schlager!!! (så himla synd att den inte gick vidare)
Tommy Nilsson – ”Jag tror på människan”
Fin text och Tommys röst är riktigt skön men icke en schalger enligt mig.
Sofia – ”Hypnotized”
Tycker om detta sound och Sofia var superfräsch men det hände för lite i refrängen! Det lilla honsjöng på grekiska var underbart.
Uno Svenningsson & Irma Schultz Keller – ”God morgon”
Denna låt var superhärlig (dock ingen schlager tycker jag) denna vill jag ha i Ipodden när jag går/cyklar till jobbet (brukar ladda med positiv energi då)
_________________________________________________________
Vad tycker du om årets första bidrag?

Bild från:www.stureplan.se

4 comments:

Anonymous said...

Jag hejade på UNO & IRMA... Men e får en andra chans iallafall! Synd på Andreas som du gillade...

Trevlig kväll!

Anonymous said...

Jag älskade verkligen låten godmorgon med uno och irma.
//V

Anonymous said...

Jag tyckte att Tommy Nilssons bidrag var väldigt vacker... men, som du skrev, ingen schlager direkt..

Anonymous said...

Heeeeeej ! Gå gärna in och titta på min hemsida om Irma Schultz Keller ! www.freewebs.com/irmask .Och skriv gärna i gbn vad ni tycker om Irma eller om hemsidan !Irma svarar själv på frågorna ! /(hennes egen hemsida kommer inte upp förrens i april ) / Emelie