Wednesday, May 26, 2010

Rabatten

Dammen som jag grävde för ett par år sedan har jag gjort om så att den är grund för att det inte ska vara farligt för barnen. Sedan ser du på bilden hur muren runt nya rabatten börjar ta form. Jag köpte totalt 90 st murstenar det blev en hel del bärande kan jag säga och många många säckar med jord.


Visst blev det rätt bra? Jag är inte helt klar men lite småfix är kul att ha kvar! Måste fixa en till pump till vattenfallet och fixa mer belysning. Tog tre dagar men med två barn var det jobb på kvällen som gällde. Blommorna är köpta på Wedins Trädgård, Gårdsbutiken, en del gamla och en del från mammas rabatt. (frågan är var alla NYA blommor ska hamna...en rabatt till kanske måste till?)

Jag är glad att brorsan sa åt mig att spara hjulen, dom är sååå fina! Har sått gräs framför rabatten också men vet ej om det kommer att bli bra, kan bli en stenkant med grus innanför senare. Kör lila/rosa toner och en del vitt i rabatten. Lavendel är en favorit!

Så, vad tycker du om mitt lilla projekt?

4 comments:

Anonymous said...

Så fint, så mysigt och så himla duktig du är! Det blev suveränt! Du är ju ett proffs!! Längtar såå efter att ses och att få se lillasyster och lillebror! Kram/ Cilla

Katarina said...

Cilla: Hmm proffs vet jag inte men ibland har man tur! Är nöjd! Längtar så efter er också! Vi får höras på telefon snart! Kramar i massor

Anonymous said...

Wow Katarina vad bra det blev! Det blev inspiration för jag och Eric har project på G att skapa vår uppfart sedan grävskopan var där förra året vid utbyggningen. Jag älskar när det är fint men jag är inte så bra att få idéer. Tur att Eric är bättre på det och tur att man kan få inspiration från andra:-) Kram Susanne Billander

Katarina said...

Sussie: Hej, det var verkligen länge sedan! :) ja rabatten blev riktigt fin, nu väntar sommarens stora projekt - tak på altanen! Ni får ta och kika förbi på fika när vi är i Härnösand vore så kul att ses!