Sunday, August 03, 2008

Semesterlunk...

Molnigt idag så nu ska vi till Birsta och köpa byggmaterial. Jag har blivit ordinerad att ta det lugnt så idag blir det slappshopping med många pauser. Nu är det augusti och inte ens en månad kvar till d-day. Det blir verkligare och verkligare att det snart är dags...nervöst, omtumlande och fantastiskt.

Se bilden, jag fyller alltid huset med fräsha snittblommor, en bratips är att ha små vaser/koppar med några eller bara en blomma i, dels är det ekonomiskt och dessutom snyggt! Brukar du ha levande blommor inne?

5 comments:

Vida said...

Försöker i allafall för jag tycker att det är så underbart att ha snittblommor av olika slag i lägenheten. Det är verkligen en vardagslyx som jag tycker om att unna mig.

/Vida

Anonymous said...

Å vad mycket spännande å underbart du har framför di. Passa på att ta det lugnt nu sista tiden.

Jag brukar åxå ha lite snittblommor inne för det känns så lyxigt. Har dock varit lite dålig nu under sommaren, men det kanske är för att man får sitt sinne stillat utmhus.

Ida said...

Jag har alltid sagt att jag ska gör rutin av att köpa hem fina snittblommor på fredagarna. Men jag lyckas sällan.

Katarina said...

Vida: Verkigen lyxigt! Det behöver ej kosta något alls nu på sommaren, ängsblommor är fantastiska! Min favvo just nu är blåsippor i min smala vas i sovrummet (se tidigare inlägg).

Annika: Ja, det är underbart! Svårt att ta det lugnt bara med en halvfärig nedervåning och 1000 idéer, men jag gör mitt yttersta! :)

Ida: Bra rutin och en bra start på helgen men ett blomstrande hem!

Anonymous said...

Köpte en bukett med rosa liljor igår på Plnatagen. Bara 50 kr. riktig vardagslyx! :)