Monday, April 02, 2007

Utmaning antagen!

Namn: Katarina
Ålder: 26
Stjärntecken: Kräfta
Bor: Norrland
Yrke: Försäljningschef
Drömjobb: Ett arbete där jag kan coacha andra människor att ta fram sin fulla potential och kraft och där jag själv utvecklas och får använda mig av min kreativitet och energi!
Saker jag gillar att göra på fritiden: Pyssla i trädgården eller med scrapbooking/pärlor, inredning, mysa med darligen, shoppa, läsa, partaja, fiska, träna osv.
Favoritresemål: Den inre resan där målet är att lära känna mig själv bättre...där fick jag till det! :)
Musik jag tycker om: Några favvoartister är Gwen Stefani, Justin Timberlake, Pink, Lisa Ekdahl. Sedan lyssnar jag ofta på klassiskt, Hip Hop och RnB. Blandat alltså.
Favoritdryck: Grönt te med honung, vatten, Trocca. Varm choklad med marshmallows.
Favoritmat: Grillat!
Favoritfilm: Just nu; Last Holiday, den var rolig, romantisk och tänkvärd!
Favoritserie: Prison break, Desperate Houswifes
Jag samlar på: Just nu; Kraft och mod att anta mina spännande utmaningar i livet! :)
Människor som jag tycker är inspirerande: Människor som brinner för sin sak. Det syns så tydligt när ex en föreläsare verkligen tror på sitt budskap.
Om 10 år: Har jag lärt känna mig själv på ett sätt som gör att jag blir friare!
Det visste ni inte om mig: Jag är grym på slogans, har exempelvis vunnit 4 resor.
Det bästa som har hänt mig: Bland annat att jag träffat min fantastiska Robban, och även att jag träffade min livscoach + att jag hoppade på coachutbildningen!

Annika utmanade mig och jag utmanar alla som läser detta!

4 comments:

Anonymous said...

Kul att du antog utmaningen :) Hoppas allt e bra med dig :)

Anonymous said...

Namn: Nin (pseudonym iofs)
Ålder: 25
Stjärntecken: Vattuman
Bor: Stockholms utkanter
Yrke: student och kassörska ;)
Drömjobb: Problemlösning med lediga helger och flextid, eget kontor å sånt. no more skift!
Saker jag gillar att göra på fritiden: Läsa, gå på långpromenader, cykla, lösa världsproblem, skriva.. springa. Dansa! Stickar i perioder.
Favoritresemål: jag är jättespännande och drömmer om resor inom norden... Grönland annars (är iofs del av norden också, haha!). Jag drömmer lite om att resa som volontär till öknen i spanien för att (hjälpa till att) forska om hållbara odlingssystem, men spanska har jag minsann aldrig fått lära mig så det kan bli lite bökigt. Men vore det inte bökigt skulle det heller inte vara en dröm och drömmar är ju viktiga.
Musik jag tycker om: har precis skaffat mig sinnesro till att lyssna på musik igen, det var några år sen, och försöker lyssna in mig på det jag har missat. inlyssningen tycker jag om, att alltid lyssna på nåt nytt och att kunna lyssna över huvud taget så jag nöjer mig med det så länge.
Favoritdryck: vatten, goda drinkar i måttlig mängd, rött te
Favoritmat: det börjar ju bli vår nu och då blir jag allt mer sugen på sallader och frukt och kall, fräsch mat av alla slag... Melooooon! :)
Favoritfilm: Dogville forever! Förändrade mitt liv.
Favoritserie: my name is earl! det tog två säsonger innan jag insåg det dock.. Seinfeld är också bra.
Jag samlar på: garn, flickböckerna om Jolly, damm... erfarenheter och bra tankar..
Människor som jag tycker är inspirerande: prestigelösa duktiga smarta och öppna människor.. Prestigelöshet är nästan det viktigaste.
Om 10 år: står jag nog mer stabilt på jorden och har MINST en balkong, ett arbete jag trivs med och lugn och ro utan att det är tråkigt i längden. :)
Det visste ni inte om mig: uh det är nog en hel del det :) men inget som är otroligt svårt att tänka sig faktiskt.
Det bästa som har hänt mig: att jag hittat naturvetenskapen! och tagit upp kontakten med mamma.

Anonymous said...

Glad Påsk!

Katarina said...

Annika: Det är bra med mig! Hoppas att du haft en härlig och pysslig påsk!

Ninen: tack för att du antog utmaningen! Alltid kul att "lära känna" sina bloggvänner bättre! :) Härliga drömmar och spännande intressen. Jag måste ta och se den där filmen också! Hoppas att allt är fint och att påsken har varit riktigt riktigt bra!

Nina: Detsamma, hoppas att du haft det underbart!