Thursday, August 31, 2006

Höstfix!

Nu har jag fixat och donat lite i vardagsrummet. Det är kul att göra om med enkla medel. Under sommaren har vi haft ganska avskalat, men nu har jag gjort det lite mysigare, eftersom hösten kommer snart. Med filtar och kuddar på golvet, snittblommor, ljus mm blir det strikta mer mysigt! Darlingen är på fisketur så han har lånat kameran, bild kommer senare.

Jag har också jobbat med mina växter: rensat ur tråkiga blad, dammtorkat, satt på bladglans på vissa växter som tål det. Det blir så fräscht med gröna friska krukväxter. Luften blir härligare att andas. Nu blommar tre av mina orkidéer också, de är fantastiska!

Ett tips: Ställ fram en fin karaff med ett par glas intill. Full karaffen med vatten och smaksätt med några skivor av apelsin, citron, grape, lime eller gurka. Det ser snyggt ut och du kommer ihåg att dricka mycket under dagen!

No comments: