Tuesday, July 11, 2006

Senaste vardagslyxet:

Gillar ju att pyssla så jag "blingade" min ipod, inte hela men lite i ena hörnet. Den blev lite extra glammig. Bakade också en wienerlängd med hallonsylt och kristyr, inte illa va! Supergott och härligt med doft av nybakat!

YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY
Jo, en sak jag tycker är intressant är hur dofter kan används vid försäljning och förstärka en produkt. När vi är ute på mässor och sågar är det många som säger att det doftar så gott av nysågat virke. Vi har detta gratis eftersom doften kommer så fort vi sågar. Men jag har också hört att många butiker parfymerar butiken eller varan med en passande doft. Jag vet ej om det är sant men jag har hört att orient-doften på Indiska är parfym, nya bilar parfymeras med ny-bil-doft, mataffärer med nybakat-doft, babybutiker doftar baby-puder osv. Här finns exempelvis en hel del dofter.

No comments: