Tuesday, July 11, 2006

Dagens...

Känner att det mest blir lite dagboksstyle här på bloggen så här i semestertider, hoppas att det är okej för er som läser.

Idag har jag gjort ögonfransförlängning. Nu i sommartider bleks mina fransar så jag tänkte att förlängning skulle vara en bra idé. Det blev superfint (dock lite för långa och lite för tunna) och eftersom förlängningen och limmet är mörka så behövs ingen maskara. Jag såg att priserna i Stockholm låg på ca 2000 kr, men här kostade det bara 500 spänn, perfekt! Men, det var ingen lek att få dem fastsatta, limmet luktade starkt och mina ögon rann och rann. Jag var helt blöt i öronen av alla tårar! Tillslut fick hon som försökte sätta fast fransarna tejpa fast de undre ögonfransarna för att de inte skulle klibba ihop av allt mitt blinkande. Men men efter 2 ½ timme hade jag gråtit färdigt :). Vill man vara fin som ett svin får man lida pin typ. men det var värt det...tror jag.

Mamma och jag har varit och shoppat blommor för halva priset hos en trädgårdshandlare som har utförsäljning. Jag fick massor av blommor till ett bra pris. Jag har rensat upp i grannens buskar som växer in mot vår tomt. De var superrisiga. Får man det? Alltså klippa i grannens buskar om de är på min tomt? Det blev iallafall stor skillnad och superfint! För säkerhets skull tog jag ej bort det som var mot grannens sida utan bara en bit in.

På kvällen var jag, darligen och mamma ute och käkade på hamnkrogen.

Klart slut!

No comments: