Sunday, April 16, 2006

Inspiration av kläder...

Denna blogg som handlar om vårt inre halkar då och då in på vårt yttre. Detta är naturligtvis inte konstigt. Vårt yttre påverkt vårt inre och vårt inre påverkar vårt yttre. Där fick jag en ursäkt att mode-blogga lite! :)

- Klä dig glad!
Jag har alltid tyckt om att shoppa, är nog en shopoholic light så som även Ebba kallar sig! Jag tror att kläderna påverkar oss mycket. Dels kan man klä sig på ett visst sätt för att må på ett visst sätt eller utstråla vissa saker. Jag tror dessutom att man blir gladare av starka färger, fina mönster och sköna kläder! Jag blir dessutom glad av ett bra köp!

- Shoppa smart!
För några månader sedan hade jag en stor utrensning i garderoben. Flera svarta sopsäckar med kläder skänkte jag bort. Jag upptäckte att vissa kläder, de som kostat lite mer och varit av bättre kvalité, hade hängt med ända sedan högstadiet. Medan vissa andra, billiga, nyinköpta toppar från till exempel H&M åkte ned i säcken. De går ju sönder också de billiga kläderna, det blir hål mitt på magen om man har skärp och blusarna spricker i ryggen och tappar knappar, samma med billiga skor, de går ju sönder!

Så, min nya strategi är att en kvalitétop i handen är bättre än 10 skrottoppar i säcken typ... Men de billiga plaggen är bra om man vill hänga med i trenderna, en prickig topp för 49.50 är ju helt OK att köpa på H&M tycker jag även fast den inte håller forever. För att höja H&M lite så tycker jag att deras koftor, kavajer och accesoarerär riktigt okej för det priset!

- Kläder kan vara vardagslyx!
Vill man vara fin får man lida pin heter det ju. Knäppt! Jag tycker att det är viktigt att kläderna är sköna också! När det gäller bekvämlighet kan jag tipsa om Bronx-skor. Grymt bra tycker jag! Samt HankyPanky-undisar - dom är faboulus! Som jag skrivit tidigare: sköna undisar, stumpor och morgonrock är vardagslyx!

- "Min stil"
Min stil pratas det om på modebloggarna (jag kollar) nu efter Ebba släppte sin debutbok, vilken är då min stil?
Hemma: Just nu en t-shirt med sailor tryck från Tiger och stuprörsjeans från replay.
Jobbet: Kostym eller kavaj med jeans eller kjol till. (En kvalitets kostym är ett grymt bra köp!)
Partyt: Klänning!
Accesoarer: Solbrillor, smycken från Pilgrim
Skor: Kilklack, stövlar, ej låga skor!
Bästa köp: Jeans (replay, yanuk, acne, r&r mf) Topp från Calvin Klein, klänning från Nanso.
Senaste köp: Tiger toppen med sailor tryck och gult hårband från hennes.
Sämsta köp: Hm, kommer ej på något särskillt!
Vill ha: Halsband med stort ankare från Rachel Leigh (se bildextra)
Vill inte ha: Här får man vara försiktig, jag minns att jag tyckte att "tratt-byxor" var superfult när jag var liten men det blev ju "rå-inne" när man var cool tonåring. Det mesta kommer igen och blir rätt. Men ett plagg som jag icke trivs i är baddräkt (hu!) så jag säger väl det!
Trend: Är svag för Sailor-modet just nu. Kul med färgerna rött, blått och vitt. Känns fräsht och stiligt. Gillar att klä mig preppy, att blanda klassiska plagg/material med oväntade accesoarer Shopping: Just nu gillar jag Nelly på nätet! Förrut var det mest undisar men nu kommer kläderna. Nya kläder kommer in kontinuerligt. Bra webshop, fri frakt och snaba leveranser! Me like!

2 comments:

Anonymous said...

Det närvаrande teet äger en аntiοxіdаtіv verκning,
vilket kanske är det som gör den blodtryckѕѕänkande.


Take а look at my websitе :: äppelcidervinäger

Anonymous said...

Smаkaг en аning som russin, fаst som en miх аv tranbär oсh
körsbär på något vіs. Jag köpte dessa i hälsokostbutiκen men finns bestämt på nätet
även

Feel fгee to visit mу ѕite :: gojibär köpa