Sunday, April 02, 2006

Det fixar jag!

Nu har vi haft mysig movie night igen, vi såg Jimmy Neutron - Underbarnet.

En tanke som fastnade hos mig efter en föreläsning hos MG (den med Tomas Enhager) nämligen: När vi tänker något, säger hjärnan: "Det fixar jag". alltså att våra tankar blir sanningar för oss. Det är oerhört intressant! Jag tror verkligen att det stämmer. Om jag tänker att jag inte kan något så blir det så! Om jag tänker att något ska bli lätt att genomföra så blir det så! Det är också intressant att hjärnan inte alltid tar åt sig ordet "inte". Vi har den klassiska historien om golfaren som tänker: "Inte i bunkern, inte i bunkern" och därför fokuserar hjärnan på bunkern och den går klockrent ner i bunkern. Så jag har börjat träna på att uppmärksamma vad jag säger/tänker som min hjärna fixar åt mig!

Förresten, har någon sett på underbart roliga "Siiiv och Viiiiv"? De är grymt roliga...mest troligt roliga menar jag!

No comments: