Tuesday, January 25, 2011


Lyssnar nu på "Vart du än går är du där" av John Kabat Zinn för kanske 5:e gången. Denna bok är smått fantastisk och jag rekommenderar den varmt. När jag läste den första gången förstod jag att relationen med mig själv är otroligt viktig (den enda relationen som är garanterat livslång). Det gäller att ta hand om sig själv på bästa sätt både på insidan och utsidan. Det är ju vanligt att unna sig själv massage och skönhetsbehandlingar av olika slag. Det är en vanlig present dessutom. Detta är ju himla bra men tänk om man kunde ge bort ett besök hos en terapeut eller en coach också! Jag och Nina kom fram till igår att det vore ju toppen med lite skönhetsvård på insidan också!

I de mest besökta bloggarna så är ju botox, naglar, hår, operationer och dieter väldigt i fokus. Tänk om deras inre blev ompysslat på samma sätt! Lite coachsamtal, meditation och hederlig psykoterapi skulle säkert få dem att må ännu bättre!

1 comment:

Linda, Fröken S said...

Så sant! Vem ska alltid vara snäll mot mig om inte jag? Jag tycker att jag har ett ansvar för att vara min egen bästa kompis. Inte alltid lätt, men viktigt.